בצל הסערה: התנצחות בין חברת החשמל לעובדים בעניין האחריות לתקלות

על אף שחלפו שעות רבות מאז הסערה טרם תיקנה חברת החשמל תקלות בעשרות יישובים בשרון ובצפון. החברה מצידה מאשימה את העובדים בעבודה שלא במתכונת רגילה עקב עיצומים. ועד העובדים: "חברת החשמל מנסה לכסות עצמה מהקטסטרופה שיצרה"

חדר בקרה בחברת החשמל
חדר בקרה בחברת החשמל | צילום: רוני שיצר

שעות ארוכות מאז הסערה הבוקר (ראשון) עשרות יישובים באזורים השרון והצפון עדיין ללא חשמל. ואולם, על פי הערכת חברת החשמל, תיקונן של רצף התקלות עלול להתארך עד לשעות הבוקר.

התקלות באזורים מנותקי החשמל החלו כבר עם תחילת הסערה בסביבות השעה 9:00. לדברי חברת החשמל, פרט לצפון והשרון נרשמות תקלות של חוסר חשמל גם באזורים אחרים. מתרחיש אופטימי שהוזכר עולה האפשרות כי תקלות יתוקנו במהלך הלילה המאוחר.

בתוך כך, פנתה חברת החשמל לבית הדין האזורי לעבודה בתלונה כי חלק מעובדי החברה בחרו היום שלא לעבוד כרגיל בעקבות עיצומים. בתגובה, פירסם בית הדין הודעה שבה הוא מורה לעובדים לעבוד במתכונת חירום לאור מזג האוויר.

בתגובה להאשמות חברת החשמל נמסר מועד העובדים: "העומס נובע מניהול כושל ומהזנחה פושעת של מדינת ישראל בכל הקשור למשק החשמל. הפניית לבית המשפט נועדה לכסות את החברה מהקטסטרופה שיצרה תוך ניסיון להפיל את המצב על העובדים".