הנערה שחויבה להדגים אונס בביהמ"ש תוכר כנפגעת פעולות איבה: "תזדקק לשיקום ארוך"

שבע שנים לאחר "עדות האונס" בבית המשפט וחודש לאחר ששידור סיפורה בתכנית "המקור" זעזע מדינה שלמה, תוכר בת 23 כנפגעת פעולות איבה – ולו משום שהתוקפים אותה מינית היו נערים פלסטינים. "היא מאוד התרגשה, בכתה וצחקה. שמחנו לגלות שיש אנשים עם רצון טוב ואמתי במשרד הביטחון", אמרה לחדשות 10 עורכת דינה

המקור - עדות האונס
המקור - עדות האונס | צילום: צילום מסך -

כחודש לאחר שהסיפור אודות האופן בו נאלצה להדגים אונס שעברה טלטל את המדינה, הפכה המתלוננת מתחקיר "המקור" לתקדים משפטי - ותהיה נפגעת האונס הראשונה שתוכר גם כנפגעת פעולות איבה.

"היא מאוד התרגשה מההחלטה. בכתה, צחקה ואמרה שהיא לא מאמינה", סיפרה עורכת דינה, רוני אלני-סדובניק והוסיפה כי השתיים אך זה התחילו להתרגל להכרה שקיבל סוף סוף סיפורה הקשה של הנאנסת, רק בת 14 בעת ביצוע התקיפה, ממערכת המשפט "בעלת החשיבה הפטריארכלית".

משמעויות ההחלטה, מעבר לזו המשפטית, הן בעיקר כלכליות - המתלוננת תזכה למימון לטיפולים היקרים אותם היא עוברת בתהליך השיקום שלה, שעלותם נאמדת בכ-500 עד 600 שקלים מדי שבוע. שיקום, שיהיה ארוך למדי ויתכן גם כי לא יסתיים לעולם.

בימים אלו היא מתחילה את צעדיה הראשונים באחד המוסדות האקדמיים כסטודנטית להוראה לגיל הרך, אף שהמשימה לשבת על כיסא ולהתרכז קשה עבורה מנשוא - כמו עבור כל נפגע טראומה. אלני-סדובניק מקווה שהלקוחה שלה תצליח בהמשך להתמקד בלימודיה - אחרי הכול, טרם מלאו לה 24 שנים.

ביום הראשון בחופש הגדול של שנת 2006, נאנסה המתלוננת בדרכה לתחנת ההסעה ליישוב שלה שבקו התפר בירושלים. כמה נערים, תושבי מחנות הפליטים הסמוכים, תקפו אותה פיסית ומינית, תוך שהם משפילים אותה ומשוחחים ביניהם בערבית.

אחד התוקפים הורשע באונס והאחרים הורשעו בביצוע מעשים מגונים בכוח ותקיפה חמורה. בסך הכול, נגזרו עליהם 28 חודשי מאסר.