אחרי 30 שנה: ג'ונתן פולארד ישוחרר בנובמבר מהכלא

ועדת השחרורים של רשות הכליאה הפדרלית בארצות הברית הודיעה הערב רשמית כי המרגל הישראלי ישוחרר מהכלא ב-20 בנובמבר. פולארד ישוחרר בתנאים מגבילים ובחמש השנים הראשונות לאחר שחרורו לא יוכל לצאת לישראל. עם זאת, בכל שלב נשיא ארה"ב, אובמה או מי שיבחר אחריו, יוכל לבטל את ההגבלה

ג'ונתן פולארד | צילום: ג'ונתן פולארד, האתר הרשמי

אחרי 30 שנה - ג'ונתן פולארד יצא לחופשי בעוד ארבעה חודשים. ועדת השחרורים של רשות הכליאה הפדרלית בארצות הברית החליטה היום (שלישי) רשמית כי המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד ישוחרר מהכלא בחודש נובמבר הקרוב.

שרת המשפטים אילת שקד הודיעה הערב כי ועדת השחרורים האמריקנית קבעה את תאריך שחרורו של פולארד ליום שישי ה-20 בנובמבר, 30 שנה לאחר שהחל לרצות את עונשו.

על פי המסתמן, פולארד ישוחרר תחת תנאים מגבילים. אחד מאותם תנאים קובע כי הוא לא יוכל לצאת לישראל בחמש השנים הראשונות שאחרי שחרורו. עם זאת, בכל רגע נתון נשיא ארצות הברית, אובמה או מי שייבחר אחריו, יוכל לבטל את ההגבלה הזו.

עורכי דינו של פולארד הדגישו כי אין כל קשר בין שחרורו לבין ההתפתחויות המדיניות האחרונות, כלומר ההסכם עם איראן. לדבריהם, השחרור היה מתכונן מאחר ופולארד עמד בכל התנאים שנקבעו ולא מדובר במחווה לא צפויה.

פולארד בן ה-61 נכנס לכלא בחודש נובמבר 1985 לאחר שהורשע בריגול לטובת ישראל נגד ארצות הברית. הפרשה גרמה נזק קשה ליחסים בין ישראל לארצות הברית. לאחר מעצרו, ישראל לא הסכימה להודות כי מדובר במרגל שפעל מטעמה.