עזרא שיינברג הוא הרב מצפת החשוד בביצוע עבירות מין

שופט בית המשפט העליון אורי שוהם דחה את ערעור פרקליטו של הרב מהצפון והתיר לפרסם את שמו. שיינברג, ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, בן 46 ואב לשמונה. הוא חשוד בביצוע מעשים מגונים ועבירות מין בלפחות עשר נשים שהגיעו אליו לייעוץ וקבלת ברכה להריון

הרב עזרא שיינברג, החשוד בביצוע עבירות מין
הרב עזרא שיינברג, החשוד בביצוע עבירות מין | צילום: גלעד שושן

הרב עזרא שיינברג, ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, הוא הרב החשוד בביצוע מעשים מגונים ועבירות מין בלפחות עשר נשים שהגיעו אליו במהלך השנים האחרונות לייעוץ ולקבלת ברכה להריון, כך הותר הערב (חמישי) לפרסום.

שיינברג, בן 46 ואב לשמונה ילדים, משתייך לזרם הדתי-לאומי ונחשב לדמות חזקה ובכירה בציבור הדתי לאומי.

שמו הותר לפרסום לאחר ששופט בית המשפט העליון אורי שוהם דחה את ערעור פרקליטו והתיר לפרסם כי הוא החשוד באונס ובמעשים מגונים.

במשטרה העריכו לאחרונה כי עם פרסום החשדות נגדו יגיעו מתלוננות נוספות וכך קרה במהלך השבועות האחרונים מאז נעצר בחשד כי אנס, הטריד מינית וביצע מעשים מגונים בלפחות 10 נשים. השבוע עומת שיינברג עם כמה מהמתלוננות. במהלך העימות צעקה אחת המתלוננות לעברו: "תשפיל מבט, תסתכל לי בעיניים. אתה אדם אכזר".

בראיון לחדשות 10 לפני כשבועיים חשפה אחת המתלוננות הראשונות את המעשים הקשים שביצע בה לדבריה שיינברג, לאחר שהגיעה לקבל את ברכתו.

היא תיארה בתלונתה כי נפגשה עמו במהלך השנתיים האחרונות בכדי שיתן לה ברכה מאחר ולא הצליחה להיכנס להריון. גורמים במשטרה טענו כי היא חזרה על אותם תיאורים שנטענו בתלונות הקודמות שהוגשו נגדו מצד יתר הנשים.

שיינברג, שסולק מקהילתו בצפת לאחר שעלו החשדות נגדו, ניסה על פי החשד להימלט מהארץ אך נעצר על ידי המשטרה בנמל התעופה בן גוריון, כשניסה לעשות את דרכו לברזיל.