שלל שרב: נשבר שיא צריכת החשמל, עיכובים ברכבת ובנתב"ג

החום הכבד ימשיך ללוות לתוך הלילה והשרב יישבר רק לפנות בוקר. בחברת החשמל דיווחו שצריכת החשמל עומדת על 11,334 מגה-וואט ולפי שעה לא נראה שצפויים שיבושים באספקה. ברכבת הורו להאט ל-80 קמ"ש וצפויים עיכובים ושינויים בלוח הזמנים

ילד משחק במזרקה באזור ירושלים
ילד משחק במזרקה באזור ירושלים | צילום: רויטרס

שקע שרבי בשילוב קרינת שמש קרובה לשיא העונתי, סיפקו היום (רביעי) את אחד ממופעי השרב הקיצוניים של השנים האחרונות. כבר בשעות הבוקר נחצה רף 40 המעלות בהרבה מקומות ברחבי הארץ ובשעות אחר הצהריים השרב כבר הגיע לשיאו. עם זאת, יעברו עוד שעות ארוכות עד שיהיה אפשר להרגיש בשינוי.

האזור המיושב החם ביותר בארץ הוא עוטף עזה, שם נמדדו היום לא פחות מ-44 מעלות. גם בערבה נמדדות בשעות אלה טמפרטורות קיצוניות - 45 מעלות. מידות חום דומות נממדות בשעות לה גם ולאורך השפלה. הערב והלילה יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה ואובך כבד יכסה את השמיים. מחר השרב יישבר ותורגש ירידה ניכרת בטמפרטורות, אך בעמקי המזרח ובדרום יוסיף להיות שרבי. במהלך היום האובך יחל להתפזר.

למרות החום הכבד, צריכת החשמל עוד לא מתקרבת לשיאים שידעו בחברת החשמל. עם זאץ, לפי הדיווחים, צריכת החשמל בשעות אחר הצהריים ברחבי הארץ שברה את השיא שנרשם בקיץ אשתקד ועמדה על 11,334 מגה-וואט. השיא שנרשם בחודש יוני בשנה שעברה עמד על 11,320 מגה-וואט. מחברת החשמל נמסר כי אין תקלות בייצור ואין צפי להפסקות חשמל.

שריפת הקוצים בעטרות הסמוכה לירושלים
שריפת הקוצים בעטרות הסמוכה לירושלים | צילום: כיבוי אש
דב חום סורי מתקרר בבריכת מים בספארי
דב חום סורי מתקרר בבריכת מים בספארי | צילום: רויטרס

עקב השרב הכבד, הודיעה רכבת ישראל כי בשל החום הוגבלה מהירות הנסיעה המקסימלית ל-80 קמ"ש. לאור זאת, חלו שינויים ועיכובים בלוחות הזמנים של הרכבות. תנאי השרב השוררים בכל אזורי הארץ משפיעים בין היתר גם על יכולת ההמראה של המטוסים, בעיקר הגדולים, וכתוצאה מכך חלו כמה וכמה עיכובים בנתב"ג.

במקביל ממשיכים צוותי הכיבוי להילחם בדליקות והשריפות הפורצות בשל החום הכבד. שריפת קוצים גדולה פרצה סמוך למחלף קסם שבין כביש 5 לכביש 6. חמישה צוותי כיבוי מתחנת פתח תקווה פועלים במקום. שריפות פרצו גם בכמה מוקדים באזור וואדי ערה. שמונה צוותי כיבוי מתחנת חדרה בסיוע מטוסי כיבוי נמצאים באזור. במזבלת חירייה פועלים חמישה צוותי כיבוי בעקבות שריפה בשטח פתוח.

הבוקר פרצה שריפת קוצים בתל מונד וגרמה למספר בתים לעלות באש. כוחות משטרה וכיבוי הוזעקו למקום ופעלו על מנת להשתלט על הדליקה ולפנות את התושבים. בת 50 נפצעה באורח קל מאוד וטופלה במקום. מעט מוקדם יותר הוזעקו שישה צוותי כיבוי לעטרות שבאזור ירושלים בעקבות שריפת קוצים שהתקלחה באזור. לוחמי האש השיגו שליטה על השריפה ומנעו ממנה להתפשט לבתים הסמוכים. מאוחר יותר פרצו שריפות גם ביער בבית שמש ובאזור התעשייה בנתיבות, כמו גם ביישובים אשכול, מבועים ופעמי תש"ז. בשעות הצהריים פרצה שריפה גם ביישוב סלעית שבשומרון.