למרות החום הכבד: מאות אלפי ישראלים יצאו לטייל בחג השבועות

מאות אלפי מטיילים גדשו בסוף השבוע הארוך של חג השבועות את אתרי הנופש, המלונות והאטרקציות התיירותיות ברחבי הארץ. בעקבות תנאי מזג האוויר הקיצוניים, כמו גם היותו של חג השבועות "חג המים" נרשמה תנועה ערה במיוחד באתרי המים בצפון ובחופי הכנרת. המטיילים מתבקשים להמשיך לשתות הרבה מים ולהיזהר משימוש באש

מטיילים בחופי רשות ניקוז ונחלים כנרת
מטיילים בחופי רשות ניקוז ונחלים כנרת | צילום: רשות ניקוז ונחלים כינרת
מטיילים בחופי רשות ניקוז ונחלים כנרת
מטיילים בחופי רשות ניקוז ונחלים כנרת | צילום: רשות ניקוז ונחלים כינרת

מרשות הטבע והגנים נמסר כי גם היום (ראשון) ביקרו באתרים כ-100,000 מטיילים. רובם באתרי המים בצפון: שמורת טבע נחל עיון, שמורת טבע בניאס, שמורת טבע תל-דן והמג'רסה. כמו כן, חופי הרשות, ובהם גן לאומי פלמחים, גן לאומי אשקלון וגן לאומי בית ינאי, היו מלאים עד אפס מקום.

עקב תנאי מזג האוויר הקיצוניים והשרב הכבד בכל חלקי הארץ, מבקשים ברשות מהמטיילים להמשיך ולשמור על כללי טיול בטוחים: לשתות הרבה מים, להישמע להוראות הפקחים ולהיזהר בשימוש באש.

מאיגוד ערים כינרת נמסר כי ב-15 חופי האיגוד בילו מתחילת חג שבועות, הלוא הוא "חג המים", מעל ל-55 אלף נופשים. גם היום נמצאים בחופי האיגוד כ-15 אלף נופשים. בצדה המזרחי של הכנרת העריך חיים סתתיהו, מנכ"ל תיירות עין גב, כי כפר הנופש וכלל חדרי האירוח סביב הימה נמצאים בתפוסה מלאה.

מטיילים בפארק מרום גולן
מטיילים בפארק מרום גולן
מטיילים בפארק אינדי פארק
מטיילים בפארק אינדי פארק | צילום: אינדי פארק

לירז וירון מרק, בעלי אתר האטרקציות והשייט "אינדי פארק" שבמפגש התעלות בירדן אמרו כי משפחות רבות שייטו קאנו אינדיאני, סירות פדלים, קיאקים, סאפ וכן עם מגוון פעילויות אתגריות נוספות כמו אומגה, קיר טיפוס אתגרי בגובה של 6 מטרים, סדנאות מחזור ויצירה ברוח החג, פינות ג'ימבורי, וכמובן פינת איפור ונוצות שהפכה כל ילד לצ'יף אינדיאני.

במלון מצפה הימים פתחו את החג בחגיגה לבנה לנשים, שכללה קוקטייל, מפגש עם ליהיא לפיד וארוחת שפים חגיגית במסעדת מוסקט. האורחים גם נהנו ממופע של שלמה גרוניך, סיור תיקון ליל שבועות בצפת וכמובן מהגבינות הייחודיות המיוצרות במחלבת האורגנית במשק מצפה הימים.

לחוות הסוסים במרום גולן הגיעו מטיילים רבים שנהנו מטיול בין מטעי הדובדבן והתפוח של הקיבוץ, מאגרי המים ותצפיות נוף מרחבי צפון הגולן. בה בעת, למוזיאונים הפתוחים של התעשיין סטף ורטהיימר בתפן ובתל חי הגיעו מאות משפחות שנהנו מחגיגת שבועות עם הצגות ילדים ושלל פעילויות ברוח החג.