והשיא עוד לפנינו: שרב כבד בכל הארץ, 40 מעלות במרכז ושריפות

עומסי חום כבדים ותנאי שרב קיצוניים יורגשו היום בכל אזורי הארץ עם טמפרטורות שעשויות להגיע ל-40 מעלות באזור השפלה. כוחות כיבוי תוגברו מחשש לשריפות, שאחת מהן פרצה בוואדי ערה באזור לא מיושב. היערכות לצריכת חשמל גבוהה. שיא המערכה - ביום שלישי

שריפת חורש במעלה עירון
שריפת חורש במעלה עירון | צילום: כבאות חוף

הקיץ אמנם עדיין לא הגיע רשמית, אך זה בהחלט צפוי להרגיש ככה הבוקר כשבכל אזורי הארץ יורגשו היום (שני) עומסי חום כבדים ותנאי שרב המזכירים יותר את חודשי יולי-אוגוסט ופחות את חודש מאי הנעים בדרך כלל.

לקראת הצהריים תימשך העלייה בטמפרטורות וברוב חלקי הארץ ישררו עומסי חום קיצוניים ומזג האוויר ייעשה יבש מהרגיל לעונה בעיקר באזור השפלה, הנגב ובעמקי המזרח.

בשירותי הכבאות אסרו על הדלקת מדורות מחשש לשריפות שייגרמו בעקבות החום הכבד והרוחות העזות הצפויות, אך נאלצו כבר בשעות הבוקר להתמודד עם אחת שפרצה בחורשה במחצבות ורד מול כפר קרע שליד חיפה. צוותי הכיבוי שהוזעקו למקום השיגו שליטה על האש תוך זמן קצר, אך צפויים להישאר במקום עוד מספר שעות על לכיבוי סופי. לא היו נפגעים בשריפה.

גם במושב אחיעזר הסמוך לנמל התעופה בן גוריון פרצה שריפה בשטח גדול סמוך לבתי היישוב. עד כה לא הושגה שליטה מלאה על האש אך כוחות הכיבוי נמצאים במקום ופועלים. גן ילדים באזור פונה והחשמל באזור נותק.

שריפה נוספת פרצה סמוך לקיבוץ בית העמק. כוחות הכיבוי השיגו שליטה מלאה על האש.

מפקד כבאות מחוז הצפון הורה לתגבר את הצוותים באזורי רמת הגולן, הגליל העליון והגליל התחתון ובנוסף ייפתחו נקודות הזנקה על מנת לצמצם זמני הגעה במידה וייקראו הכוחות לטפל בשריפות. בוואדי ערה, באיזור לא מיושב ליד חריש, פרצה שריפת חורש, שבכיבויה משתתפים 11 צוותי כיבוי.

גם במגן דוד אדום נערכו לגל החום הקיצוני והמליצו להרבות בשתייה, ולוודא הגנה מפני השמש בעיקר בקרב תינוקות וילדים. במידה ומופיעים סימני התייבשות, כאבי ראש, סחרחורות או חולשה יש להפסיק באופן מיידי כל פעילות גופנית ולנסות להימנע משהייה ארוכה בשמש.

גם בחברת החשמל צופים עלייה בביקוש לחשמל בשל השימוש המוגבר במזגנים אך למרות זאת לא צפוייה בעיה באספקה. הטמפרטורות החזויות להיום: רמת הגולן עד 36 מעלות, הרי הצפון - 32, הכנרת - 39, נצרת - 37, חיפה - 37, תל אביב - 39, ירושלים - 34, באר שבע - 39, ים המלח - 38 ובאילת 41 מעלות היום.

מגן דוד דום בחוף הים
מגן דוד דום בחוף הים | צילום: חדשות 10

מחר (שלישי) תגיע המערכה החמה הזו לשיא כשבכל חלקי הארץ תחול התחממות נוספת וטמפרטורות שיא שעשויות להגיע עד ל-40 מעלות במרכז הארץ.

במישור החוף ובשפלה ישררו הגבלות ראות לפרקים, ותורגש ירידה בטמפרטורות ועלייה בלחות. בשאר אזורי הארץ תורגש התחממות קלה נוספת ויוסיף להיות שרבי ויבש. מזג האוויר הקיצוני יירגע מעט ביום רביעי עם הקלה קטנה בעומסי החום, אך רק בחמישי מזג האוויר ישוב להיות רגיל לעונה.