הושעתה הגננת שהצמידה טלאי לילדים שבאחריותה: "טעתה בשיקול הדעת"

שעות אחדות לאחר שפורסם כי גננת בראשון לציון שלחה לביתם את הילדים באחריותה כשעל חולצתם טלאי צהוב היא הושעתה מעבודתה. לדברי העירייה, "אנו רואים את התנהגותה בחומרה רבה, העסקתה תיבדק מחדש". הורים נקראו לפנות למנהלת הגן במקרה וילדיהם מגלים מצוקה

טלאי צהוב על אחד הילדים בגן הילדים
טלאי צהוב על אחד הילדים בגן הילדים | צילום: פייסבוק

עיריית ראשון לציון השעתה מעבודתה הערב (חמישי) את מפעילת הצהרון בעיר שמוקדם יותר פורסם כי שלחה את הילדים שבאחריותה לבתיהם כשעל חולצתם טלאי צהוב ועליו הכיתוב "Jude". גורמי חינוך בעירייה הסבירו: "מדובר בטעות חמורה בשיקול הדעת של מפעילת הצהרון".

המקרה נחשף בפוסט ברשת פייסבוק שפרסמה תושבת ראשון לציון ובו נכללה בין היתר תמונת בתה בת ה-3 וחצי כפי ששבה מן הצהרון. על פי הודעה משותפת של יחידת הצהרונים והאגף לחינוך קדם-יסודי בעיר, "מפעילת הצהרון פעלה בניגוד להנחייתנו. אנו רואים את התנהגותה בחומרה רבה ולכן היא מושעית לאלתר, העסקתה תיבדק מחדש".

בעירייה התייחסו עוד לחשש כי מפעילת הצהרון גרמה לנזק נפשי בקרב הילדים. "משיחה שערכנו עם מנהלת הגן, עולה כי הילדים במצב רוח טוב ועל פניו לא נראה נזק כלשהו", נאמר בעירייה, "יחד עם זאת, הורה שירגיש כי ילדו זקוק לשיחה יפנה ישירות למנהלת הגן".

במסגרת הפוסט שחשף את המקרה כתבה האם מראשון לציון, קרן זכמי: "אני מזועזעת, בהלם מוחלט, מתקשה להתבטא, מסרבת להבין, חרדה בנוגע לאיזה כיוון חינוך ילדיינו הולך". לדבריה, אני אמנם לא זוכרת אם ואיך לימדו אותי בזמני בגן על יום השואה.. המסר היום הועבר לפעוטות בצורה מחרידה".