מאות אלפי ישראלים יצאו לחיק הטבע, עומסים במספר צירים ברחבי הארץ

כחצי מיליון ישראלים ניצלו את חופשת הפסח ופקדו את שמורות הטבע והגנים ברחבי הארץ. תנועה ערה נרשמה בפארק הירדן שבצפון ובפארק קנדה שבאזור המרכז. מאות רוכבי אופניים השתתפו במרוץ אופקים שבאזור הדרום. עקב הנהירה לאתרים השונים נרשמו עומסי תנועה במספר צירים

הצועדים על שביל ישראל במפגש בהר דבורה
הצועדים על שביל ישראל במפגש בהר דבורה | צילום: אתי אזולאי,קקל

מאות אלפי ישראלים מנצלים את חופשת חג הפסח ופקדו גם היום (שני) את אתרי התיירות, שמורות הטבע והגנים ברחבי הארץ. בקרן הקיימת לישראל דיווחו כי כ-250 אלף ישראלים הגיעו ליערות ולפארקים של קק"ל ברחבי הארץ. ברשות הטבע והגנים דיווחו על עוד כ-300 אלף איש שפקדו את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע. בטבריה דיווחו על מספרי שיא של מבקרים בעיר ובאזור הכנרת. ברחבי הארץ נרשמו עומסי תנועה כבדים בעקבות תנועת המטיילים.

בצפון, כ-5,000 מטיילים הגיעו לפארק הירדן, ואלפים נוספים פקדו את המפל השחור והלבן, נחל אל על, עין פיק, הזויתן, הפארק הוולקני בצפון הגולן, וביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים באזור. כמו כן, מאות ישראלים הגיעו הבוקר להר דבורה במסגרת צעדת שביל ישראל. בקק"ל דיווחו על תנועה ערה במירון, בעין זייתים, בית קשת, שער הכרמל ויער עופר תפוסה מלאה. ביער לביא עשרות נופשים באוהלים כבר מתכוננים לשנת הלילה.

גם במרכז היערות עמוסים במטיילים.  מעל 20 אלף מטיילים הגיעו לחניונים שביער בריטניה. מספר דומה של מטיילים גם ביער קנדה ובבן שמן. יער חרובית, נחל השופט ומצפה משואה גם כן בתפוסה מלאה משעות הצהריים המוקדמות. באזור הדרום, מאות רוכבי אופניים ורצים השתתפו בשעות הבוקר במרוץ אופקים וכן נרשמה תפוסה מלאה ביער להב, פארק דימונה ופארק ירוחם.

הצועדים על שביל ישראל במפגש בהר דבורה
הצועדים על שביל ישראל במפגש בהר דבורה | צילום: אתי אזולאי, קקל
מירוץ אופקים
מירוץ אופקים | צילום: דינה יצחק, קק"ל

לפי דיווח רשות שמורות הטבע והגנים, תנועה ערה במיוחד נרשמה בגנים הלאומיים בית שאן, קיסריה ואשקלון בהם מתקיימות פעילויות מיוחדות לרגל החג, לצד אתרי המים בצפון: שמורת טבע הבניאס, שמורת טבע תל דן, שמורת טבע עין אפק, שמורת טבע נחל יהודייה, גן לאומי חורשת טל, שמורת טבע נחל עיון ושמורת טבע שניר שהיו עמוסים ביותר היום ואף הומלץ לא להגיע אליהם.

ישראלים רבים הגיעו גם לגן לאומי ירקון אפק, גן לאומי בית גוברין, מערת הנטיפים, גן לאומי עין חמד ופארק אשכול.  ברשת חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים ילונו הלילה כ-11 אלף איש. ברשות ציינו כי גם מחר הם צופים מספר דומה של מבקרים באתרים שבאחריותם.

נהירת המטיילים לאתרים השונים גורמים לעומסי תנועה ברחבי הארץ. עומסים נרשמים בצירים הבאים: כביש 85 - מקדרים עד עמיעד ומכרמיאל ועד חנניה, כביש 70 - מכליל עד לג'וליס ומעין תות עד אליקים. כביש 90 - עומס מהכנרת עד כפר נחום, כביש 65 - ממגידו ועד כביש הסרגל ומעירון עד מי עמי.  עומס גם בכביש 92 - מגמלא ועד יהודיה.

עומסי תנועה נרשמו היום גם בכביש 1, בכביש ובכביש 4. בנוסף נמסר מהמשטרה כי נחסמה הגישה למרכז הירידים, גני יהושע, הלונה פארק ונמל תל אביב, וכן הגישה למחלף רוקח מכביש 20 נתיבי איילון צפון, עקב עומסי תנועה כבדים באזור.