האם ההתארגנות הפוליטית ברוטשילד תצליח להביע מחאה אותנטית נגד יוקר המחייה?

מארגני המחאה החדשה ברוטשילד מתעקשים כי הם "לא מזוהים עם אף מפלגה", אבל עיקר זעמם מופנה נגד נתניהו, והעומד בראשם הוא איש מפלגת העבודה. האם למרות זאת יביא המאהל החדש ברוטשילד למהפך בבחירות 2015? בעיריית תל אביב הוחלט להעניק לו הזדמנות: "רואים חשיבות רבה בשימוש במרחב הציבורי לצורך הפגנה ומחאה"

מאהל רוטשילד, מרץ 2015
מאהל רוטשילד, מרץ 2015 | צילום: ניק קוליוחין

לפני כמה שבועות לשי כהן נמאס. הוא הקים את האירוע בפייסבוק "בן ארבעים ואין לי דירה" וגרם היום למאות בני אדם לצאת להפגין ולהקים אוהלים בשדרות רוטשילד. בפני חדשות 10 התעקש כי "אנחנו לא מזוהים עם אף מפלגה, לא יעזור למצוא מי עומד מאחורי זה".

אלא שכהן עצמו דווקא מזוהה עם מפלגת העבודה, ואף השתתף בעבר בכמה מאבקים פוליטיים של המפלגה. הוא עצמו מזכיר ארגון "כוח לעובדים", הידוע כמתחרה הישיר של ההסתדרות, וכן, בין היתר, הוא גם בן 40 שמתקשה לרכוש דירה.

שלא כמו בקיץ 2011, המחאה שאולי תתעורר באביב 2015 היא התארגנות פוליטית לכל דבר, המכוונת אישית נגד ראש הממשלה נתניהו ונגד אמרתו השנויה במחלוקת, לפיה אין לשכוח את "החיים עצמם", שלכאורה מאוימים אך ורק בעקבות התחמשות איראן בנשק גרעיני. זוהי התארגנות שתוזמנה לקראת הבחירות, ואולם הזעם הנובע ממנה מעמיד בדילמה קשה גם את המארגנים עצמם.

מאהל רוטשילד, מרץ 2015
מאהל רוטשילד, מרץ 2015 | צילום: ניק קוליוחין

נתניהו מואשם על ידי המפגינים, בעקבות דוחות המבקר האחרונים, באי פתירתו של משבר הדיור, כאשר ברקע מתנוססים שלטי מחאה בסגנון "עם נאומים לא קונים בתים". זאת, בקריצה לנאומו המתוכנן של נתניהו בקונגרס האמריקני, אליו המריא היום בבוקר.

למרות לחצים פוליטיים לפנות את שטח המאהל, בעיריית תל אביב הוציאו הודעה מפתיעה, לפיה הם מברכים על השימוש במרחב, ואף ישקלו להותיר את השימוש בו למשך ימים נוספים. "עיריית תל אביב-יפו והעומד בראשה רואים חשיבות רבה בשימוש במרחב הציבורי לצורך הפגנה, מחאה וחשיפת מגוון הדעות הקיימות בחברה הדמוקרטית".

עוד הוסיפו בעירייה כי "חשוב להבין שהמרחב הציבורי נועד לשימוש הציבור הרחב, וניהולו לטובת הכלל מחייב עריכת איזונים בין חופש הביטוי לבין זכויות אחרות. מחאת האוהלים הנוכחית נעשתה בתיאום עם העירייה, על שטח וזמן מוגבל".