שני גברים בני 30 התמוטטו במהלך מרתון ת"א, מצבם קשה

שני משתתפים בריצת המרתון התמוטטופונו לאיכילוב כשהם מורדמים ומונשמים. ממד"א נמסר ש-4 נוספים נפגעו בינוני ממכות חום ו-84 נפגעו קל. לאחר שהטמפרטורות החלו לעלות, התקבלה החלטה משותפת על הפסקת המרוץ

מרתון תל אביב
מרתון תל אביב | צילום: רויטרס

חמש שעות אחרי יריית הזינוק, הופסק הבוקר (שישי) מרתון תל אביב בשל עומס החום הכבד. 90 בני אדם נפגעו, בהם שניים במצב קשה ואחד במצב קשה מאוד. בעקבות לקחי המרתון לפני שנתיים, בו מת מיכאל מיכאלוביץ' בן ה-30, ושינוי התקנות, החליטו מארגני המרתון לעצור את התחרות לאחר שהטמפרטורות האמירו והיוו סכנה לרצים.

המקרה הראשון הבוקר אירע כשאחד הרצים איבד את הכרתו 200 מטרים לפני קו הסיום. צוות מד"א שהיה באזור הבחין בו והתחיל מיד במאמצי החייאה. לאחר ששב להכרה, הוא פונה לבית החולים איכילוב. רץ נוסף, גם הוא בשנות ה-30 לחייו, התמוטט בשל מכת חום וטופל במקום כשהוא מורדם ומונשם. רץ נוסף, גם הוא בשנות ה-30 לחייו, התמוטט בשל מכת חום וטופל במקום כשהוא מורדם ומונשם.

מרתון תל אביב 2015
מרתון תל אביב 2015 | צילום: חדשות 10
פינוי נפגעים במרתון תל אביב 2015
פינוי נפגעים במרתון תל אביב 2015 | צילום: חדשות 10

"כ-200 מטר לפני קו הסיום של מקצה 10 קילומטר הזעיקו אותנו לטפל בגבר בשנות ה-20 לחייו שהתמוטט", סיפרו הפרמדיקים של מד"א הילה נוימן גלבשטיין שטיפלו בנפגע השני. "הוא היה מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק". הם סיפרו שהחלו בפעולות החייאה ופינו אותו על אלונקה לאוהל טיפול נמרץ במקום, ובסיוע רופאים ואחיות מבית חולים איכילוב המשיכו בפעולות ההחייאה עד שחזרו הדופק וההכרה. "הרדמנו אותו והנשמנו אותו, פינינו אותו להמשך טיפול בבית חולים", מסרו השניים.

ממגן דוד אדום נמסר כי עד כה הוענק טיפול רפואי לארבעה רצים שנפצעו באורח בינוני ו-84 רצים שמצבם מוגדר קל, הסובלים מכאבי שרירים וחבלות קלות. 18 מתוך אותם נפגעים נזקקו לפינוי להמשך טיפול בבית החולים איכילוב.

בתוך כך, הודיעה עיריית תל אביב-יפו על שבירת שיא מסלול המרתון על ידי הרץ הקנייתי ויליאם פרונו יגון, אשר סיים את המקצה בזמן שיא של שעתיים, עשר דקות ו-29 שניות.

בשנה שעברה נערך המרוץ במזג אוויר שרבי ולא פחות מ-85 רצים נפצעו, רובם ממכות חום והתייבשות. מתוך הנפגעים, מצבו של אדם אחד הוגדר קשה ומצבם של שבעה נוספים הוגדר בינוני.

פרסום ראשון: 8:25