הסערה צוברת תאוצה: מצפון ועד דרום כבר הודיעו על אי קיום לימודים

אומנם חל עיכוב בכניסת המשקעים, אבל החל ממחר יחוו את השלג והקור גם בגבהים שבהם לא חוו את החורף מזה עשרות שנים. לאחר שבירושלים הוחלט לא לקיים מחר לימודים, הודעה הגיעה גם מערד וממצפה רמון, וגם מהמועצה האזורית שומרון שבמרכז. בתוך כך, בכל הארץ נערכות הרשויות עם מפלסות, טרקטורים ומוקד לשעת חירום. הכול, כדי שהקטסטרופה בחורף אשתקד לא תחזור על עצמה

שלג בירושלים
שלג בירושלים | צילום: רויטרס

לא רואים את השלג באופק? גושי עננים מתהווים כל העת במכ"מ חדשות 10, מה שמזכיר לכולנו שאנחנו רק בתחילת הדרך. אומנם חל עיכוב בכניסת המשקעים, אולם בתחזיות עצמן לא צפוי כל שינוי.

שלג ירד ונערם היום (חמישי) בפסגות הגבוהות בהרי רמת הגולן, בהר מירון ובהר כנען שבצפת והוביל לחסימת הכבישים לעיון זיוון, לאלוני הבשן ולמג'דל שמס. בהמשך היום הוא הגיע גם לירושלים, אך רדתו התעצמה רק בשעות הערב. בשל המטחים החזקים הוחלט לסגור באופן זמני את צירי התנועה בכבישים 1 ו-443 המובילים לעיר, אולם בעת כתיבת שורות אלו הם נפתחו מחדש לתנועה.

בעקבות תנאי מזג האוויר הוחלט מבעוד מועד לקטוע את הלימודים בבירה בשעה 12 בצהרים, ומחר הם לא יתקיימו כלל, בגנים ובבתי הספר כאחד. בנוסף לא יתקיימו לימודים במעלה אדומים, קריית יערים, קריית ארבע, בית אל וגבעת זאב.

בצפון, בו יורד השלג מאז ליל אמש, אומנם לא בוטלו הלימודים במרבית המוסדות, אולם מחר נראה שתמונת המצב תהיה שונה. רשויות צפת, מעלות תרשיחא, פסוטה והמועצה האזורית מרום גליל הודיעו מראש כי מחר לא יתקיימו בתחומן לימודים, הודעה שהתקבלה גם מדליית אל כרמל ועוספיא שבמחוז חיפה.

שלג בירושלים
שלג בירושלים | צילום: רויטרס

בהמשך הלילה צפויים לרדת שלגים כבדים בכל ההרים בגובה מעל 400 מטרים, ויתכן שלג קל גם בשפלה ובצפון הנגב. יתכנו מטחי שלג גם בשפלה ובצפון הנגב, כולל מודיעין ובאר שבע. בשל תחזית זו גם בדרום מצפים בכיליון עיניים לרדת השלג, ובמצפה רמון הודיעו מראש כי מחר לא יתקיימו לימודים.

הודעות דומות התקבלו גם מערד, מיתר, המועצות האזוריות אל קאסום, נוה מדבר, דרום הר חברון, תמר ובני שמעון (למעט שמריה). מדימונה, שגם בה אמור להיערם השלג למשך זמן קצר, טרם נמסרה הודעה לגבי קיום לימודים.

אשר לאזור המרכז, לעת עתה המועצה האזורית היחידה שהודיעה על אי קיום לימודים היא המועצה האזורית שומרון. יחד עם זאת, גם בגוש דן מרגישים את התעצמות הסערה, ובשעות אחר הצהרים דווח גם על עומסי תנועה בנתיבי איילון, כאשר בשלב מסוים נסגר כביש 1 לתנועה ונפתח מחדש. במשטרה קוראים לנהגים להישמע להנחיות, ובעיקר להיזהר מאוד.

מחר ימשיך לרדת שלג וגם בגבהים הנמוכים ביותר, בהם לא צפו בשלג במשך עשרות שנים, צפויים לחוות אותו. בתוך כך, מרבית השלג עשוי להיערם בכל רחבי רמת הגולן, בכרמיאל, מעלות והסביבה, הכרמל, מודיעין, דימונה, ערד ומצפה רמון. גשמים יוסיפו לרדת ברוב אזורי הארץ ויהיה קר מהרגיל. בערב ובליל שבת הגשמים יתמעטו והשלגים בהרים יפסקו.