מתכוננים לשלג: הלימודים בירושלים ייפסקו בשעה 12 בצהרים

מצפון ועד דרום התכוננו היום לשיאה של הסופה הצפויה בסוף השבוע, המביאה עמה שלגים שייערמו בהרי הצפון והמרכז ויבקרו גם בנגב. בצפון המושלג כבר הודיעו על ביטולם של לימודים ושל הסעות בחלק מהמוסדות ואפילו בדימונה כבר נערכים לאפשרות להשאיר את התלמידים בבית. בין פתית שלג אחד למשנהו צפוי להיות גשום מדי פעם ובעיקר קר מהרגיל

שלג בירושלים
שלג בירושלים | צילום: רויטרס

עיריית ירושלים הודיעה לפני זמן קצר כי הלימודים בבירה יסתיימו מחר ב-12 בצהרים, אף שהשלג המיוחל צפוי להגיע לעיר רק בשעות הערב. בנוסף נערכת המשטרה המקומית לחסום את צירי 1 ו-443 עם רדת השלג הכבוד ובעירייה נערכים גם לפינוי כבישים פנימיים עם מפלסות ומלח.

בעוד שביתר הארץ מרגישים בתחילת הסערה עם מה שמסתמן לכל היותר כרוח קלה וכמה גשמים מקומיים, בצפון יורד הלילה שלג כבד. בתי הספר בצפת וביישובי הגליל העליון צפויים להיסגר מחר מוקדם מהרגיל והלימודים לא יתקיימו בבית ספר אביטל שבמרום גולן. כמו כן, לא תצאנה הסעות למוסדות חינוך מיישובי צפון הגולן: אלב"ש, שעל, אורטל, אלרום, קלע אלון, עין זיוון, מרום גולן, אודם, נווה אטיב ונמרוד. בשאר בתי הספר יתקיימו הלימודים כרגיל ועדכונים נוספים יימסרו בהתאם להתפתחויות.

אפילו בדימונה כבר הודיעו מבעוד מועד שבמקרה של רדת שלג מחר לא יתקיימו לימודים, ובינתיים מנבאות התחזיות כי השלג המיוחל אכן יירד בדימונה, בערד, במצפה רמון ואפילו בבאר שבע.

שלג בירושלים
שלג בירושלים | צילום: רויטרס

הכמות הגדולה של השלג, על כל פנים, צפויה לרדת ולהצטבר במהלך הערב והלילה של יום חמישי. בהמשך היום יישאר מושלג רק בהרים הגבוהים, גשמים יוסיפו לרדת ברוב אזורי הארץ ויהיה קר מהרגיל. ביום שבת בבוקר יוסיף לרדת גשם מדי פעם, בעיקר במרכז ובנגב. בהמשך היום יתמעטו הגשמים וייפסקו בהדרגה.

במטה המשטרה בלוד ייפתח חמ"ל שירכז את פעילות כל גופי החירום ויעדכן גם לגבי העומסים בכבישים. המשטרה קראה לציבור לנהוג במשנה זהירות ולא להתקרב למאגרי מים. אגף התנועה של המשטרה מזהיר ומבקש לנהוג בצורה זהירה ואיטית ולהימנע ככל האפשר מעצירות פתע ועצירות בשולי הדרך.

גם ברשות שדות התעופה נערכים למזג האוויר הסוער והודיעו כי ייתכנו עיכובים בהמראות והנחיתות בימי הסערה. דובר רשות שדות התעופה ביקש מהנוסעים לתכנן את הגעתם לשדות התעופה ולהתחשב בעומסים הצפויים. מי שיש לו טיסה בימים הללו צריך להגיע לפחות שלוש שעות לפני מועד ההמראה.