רק מחר בבוקר יוחלט אם לפתוח את בתי הספר בצפון המושלג

תושבי הרי הצפון מצפים לשלג כבד שימשיך להיערם לאורך הלילה בכל האזור, ובינתיים ממתינים בכיליון עיניים לגשם שישוב וימלא את הכנרת. מחר יגיע שיא הגשם לצפון ולמרכז ובדרום ימשיך להיות מזג האוויר אביך, עם רמות זיהום גבוהות. בינתיים נמשכת הכוננות הגבוהה במשטרת התנועה והנהגים מתבקשים להיזהר מפני אפשרות של החלקה בכבישים

שלג ברמת הגולן
שלג ברמת הגולן | צילום: רויטרס

שלג כבד ירד לאורך היום (רביעי) בהרי הצפון ובמיוחד ברמת הגולן, שם הוא נערם עד לגובה של חמישה סנטימטרים. בנוסף דווח על ירידת שלג כבד במירון, בחורפיש ובבית ג'אן, והצפי הוא שימשיך לרדת במהלך הלילה.

למרות זאת, ברשויות המקומיות הודיעו כי יחליטו רק מחר בבוקר אם יתקיימו לימודים. בינתיים נפרשו מפלסות בצפת ובאזור כולו כבר מצפים בכיליון עיניים לרדת הגשם, שכמעט ולא ירד בו בשנתיים האחרונות.

שיא הגשם עדיין לפנינו. מחר יהיה מזג האוויר גשום, סוער וקר בצפון ובמרכז. קיים חשש להצפות בערי החוף ובדרום יוסיף להיות אביך מאוד, כאשר רמות זיהום האוויר יישארו גבוהות. ביום שישי הרוחות ייחלשו אך מזג האוויר החורפי יימשך ורק בשבת הגשם ייפסק בהדרגה ותחול עלייה קלה בטמפרטורות. ביום ראשון הגשם יתחדש באופן מקומי מצפון הארץ ועד לצפון הנגב.

אובך בתל אביב
אובך בתל אביב | צילום: נענע 10

בינתיים נמשכת הכוננות הגבוהה במשטרת התנועה ולאורך סוף השבוע ייפרשו מאות שוטרים בהיערכות לנזקים השונים אשר עשויים להיגרם כתוצאה מתנאי מזג האוויר. באגף התנועה קוראים לנהגים להיזהר מפני אפשרות של החלקה בכבישים, כתוצאה מהשילוב של חול, רטיבות ואבק.

בתל אביב וצפונה לה הורגשה כבר בשעות הערב הקלה ניכרת בזיהום האוויר, בזכות הגעת הגשמים לאזור. החזאים מאשרים כי בשעות האחרונות אכן חלה הפחתה של כמחצית מזיהום האוויר הממוצע שנרשם ביומיים האלה.

באזור הדרום, אליו הגשמים יגיעו רק מחר, עדיין נמשך לחילופין האובך הכבד. יחד עם זאת, משיחות עם בתי החולים סורוקה וברזילי לא נראה כי נרשמה פניה משמעותית לקבלת טיפול רפואי. זאת, ככל הנראה לאחר שהתושבים הבינו מהו מזג האוויר המצפה להם והחליטו להישאר בבית.