קובי כחלון בראיון ראשון: "התיק הזה ייסגר, זה סיכול פוליטי"

בראיון לחדשות 10 הציג לראשונה ראש מטה הבחירות של משה כחלון ואחיו של המועמד לכנסת את גרסתו לפרשה, במסגרתה הוא חשוד בעבירות מרמה והפרת אמונים. "מדובר בחקירה מלפני שנתיים וחצי, שבה אני בכלל משמש כעד מדינה מרכזי", הדגיש סגן ראש עיריית ירושלים וטען כי לא בכדי, נחשפו החשדות נגדו פחות מחודשיים לפני הבחירות

קובי כחלון, ראש מטה הבחירות של כולנו ואחיו של משה כחלון
קובי כחלון, ראש מטה הבחירות של כולנו ואחיו של משה כחלון | צילום: חדשות 10

"אני אומר שזה סיכול פוליטי והתיק הזה ייסגר כי המשטרה המליצה לסגור אותו", כך אמר הבוקר (שישי) בראיון ראשון לחדשות 10 קובי כחלון, יו"ר המטה של מפלגת כולנו ואחיו של ראש המפלגה משה כחלון, החשוד בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

כחלון, המשמש גם כסגן ראש עיריית ירושלים, ציין בראיון כי הפרשה נחשפת כ-50 יום טרם הבחירות, מה שמחזק את ההשערה כי מדובר ב"סיכול פוליטי" ותו לא. "אני מבקש לציין את העובדה שמדובר בתיק שנחקר לפני כשנתיים וחצי, ונסגר לאחר שנמצא כי אין תשתית ראייתית", הצהיר וביקש להוסיף כי "התחילו לסחוט אותי בשל החשדות המיוחסים לי והיום אני משמש כעד מדינה מרכזי נגד קצין המשטרה הבכיר בפרשה".

בשנת 2012 נחקר כאמור כחלון באזהרה במשרדי יחידת להב 433 במשטרה בחשד לעבירות שחיתות שיוחסו לו בתפקידו כיו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה. באותה ועדה, על פי החשד דאז, פעל כחלון לקדם אינטרסים של יזמים וקבלנים בניגוד לתכניות המקוריות, והעניק היתרים שלא כדין למבנים שונים, בהם גם היכל תיאטרון החאן.

במהלך החקירה קיבל כחלון שיחה מקבלן בשם יאיר ביטון, החשוד המרכזי בפרשה בחברת ב.יאיר, שאמר לו כי מתנהלת נגדו חקירה סמויה והציע לו סכום כסף על מנת "לסגור את העניין". כחלון דחה את ההצעה ואף פנה לקצין החוקר, פקד ע', על מנת להעיד שסוחטים אותו. אלא, שהקצין החוקר בכלל לא היה מעוניין לשמוע את דבריו של כחלון. זאת, על פי החשד, משום שהקצין עצמו היה מיועד בפרשת עו"ד רונאל פישר, ונהג לקבל שוחד כספי מעורך הדין בתמורה להדלפת מידע אודות חשודים.

בספטמבר 2012, לפני סיום תיק החקירה, התקבל במח"ש מידע על כך שהניצב מתערב לכאורה באופן גס לטובת כחלון, ומנסה לשכנע את צוות החקירה לחזור בו מההמלצות להעמיד לדין. גם כחלון עצמו סיפר בראיון לחדשות 10 כי הקצין שלח אותו הביתה, וכעבור מספר ימים פגש את עורך דינו, אמר לו שלא נמצאו כל ראיות נגד כחלון וכי עתיד התיק להיסגר. אלא, שבהמשך נפתחה החקירה מחדש על ידי מח"ש, והחשדות נגד כחלון התגלו כתקפים.

כחלון המשיך אפוא להפנות את האצבע המאשימה לעבור הקצין החוקר, וטען כי "מדובר בעבריין שנמצא באחד מהמקומות הרגישים במדינה". הוא ציין בנוסף כי גם החקירה במח"ש לא הובילה עד כה לראיות מוחשיות כנגדו, עד ש"מישהו מפרקליטות המדינה" הציע לצפות בתיעוד המצלמות מחדר החקירה, שם נראה לכאורה כי התבצעה סחיטה.