נחסמה הגישה לירושלים: כבישים 1 ו-443 נסגרו לתנועה

המשטרה החליטה לסגור את הצירים המובילים לבירה עקב השלג היורד באזור. לפני הסגירה אירעה תאונת דרכים בכביש 433, לאחר שרכבים שהחליקו על הכביש והתנגשו באוטובוס. גגות אלומיניום קרסו בתחנת רכבת ההגנה בתל אביב, עמוד תאורה ענק התמוטט בנתניה. כ-5,500 בתי אב מנותקים מהחשמל, בעיות אספקה בכל הארץ. שלג יורד גם בחרמון והרי הגליל

תאונת דרכים בכביש 433 עקב תנאי מזג האוויר
תאונת דרכים בכביש 433 עקב תנאי מזג האוויר | צילום: דוברות מד"א

לא לוקחים סיכונים. המשטרה החליטה היום (רביעי) לסגור את כבישים 1 ו-443 בעקבות השלג שיורד בירושלים. כביש  כביש 443 נסגר ממכבים לכיוון לצומת עופר לשני הכיוונים, וכביש 1 נסגר מלטרון עד ירושלים - גם הוא לשני הכיוונים.

עוד לפני כן אירעה תאונת דרכים בכביש 433 בעקבות התנאים בציר, כשרכבים שהחליקו על הכביש הרטוב התנגשו באוטובוס. שישה בני אדם נפצעו באורח קל וטופלו על ידי צוותי מגן דוד אדום. בעקבות מזג האוויר הודיעה חברת "אגד" על הפסקת שירות קווי האוטובוס הבין עירוניים לירושלים, לרבות בקווים 405 ו-480.

הסערה שפוקדת את ישראל נותנת אותותיה בכל אזורי הארץ. גגות האלומיניום המסוככים על הנוסעים בתחנת רכבת הגנה בתל אביב קרסו בעקבות הרוחות העזות באזור, לא דווח על נפגעים באירוע. מוקדם יותר נפל עמוד תאורה גדול מימדים ברחוב הגביש בנתניה. גם שם לא דווח על נפגעים. הצפות נרשמו באזורים רבים בארץ.

בתוך כך, הודיעה חברת החשמל כי נכון לשעה 12:00 בצהריים, כ-5,500 אלף בתי אב בישראל מנותקים מחשמל עקב בעיות טכניות הנגרמות ממזג האוויר הסוער. עוד נמסר מהחברה כי יש תקלות באספקת החשמל - בייחוד בהוד השרון ויהוד, וגם בנתניה, פתח תקווה, אזור השרון, עפולה, ירושלים וכמה רחובות באזור תל אביב.

עד כה דווח על שלג שיורד בחרמון, בהרי הגליל ובאזור ירושלים. כל הכניסות לצפת ולגליל העליון נסגרו עקב מזג האוויר. ראש עיריית צפת, אילן שוחט, התראיין לתכניתו של דודו פיניאן ברדיו "קול רגע" והעביר הוראות לתושבים.

"השיא עדיין לפנינו. בהחלטה עם משטרת צפת - אין כניסה ויציאה לעיר ואין תנועה של תחבורה ציבורית בתוכה", הוא אמר. "אני קורא לציבור לשתף פעולה ולא לנוע עם רכבים ברחובות, ולוודא שהם נמצאים במקומות שלא מפריעים לעבודת מפלסות".

הסערה ברחוב נווה אורנים בצפת
הסערה ברחוב נווה אורנים בצפת | צילום: יובל לוי (תמונות גולשים)
שלג בצפת
שלג בצפת | צילום: תמיר אנגל
עמוד תאורה גדול שקרס בנתניה במהלך סערה
עמוד תאורה גדול שקרס בנתניה במהלך סערה | צילום: ללא קרדיט
גג תחנת הרכבת ת
גג תחנת הרכבת ת"א ההגנה שקרס במהלך הסערה | צילום: אירה אגורוב
צפת בעת סערה חורפית
צפת בעת סערה חורפית | צילום: סוקי אורון
עובדי תאגיד מים מטפלים בהצפה ליד בי
עובדי תאגיד מים מטפלים בהצפה ליד בי"ס בראשל"צ | צילום: מאור צור
חוף הים בנמל תל אביב בזמן הסופה
חוף הים בנמל תל אביב בזמן הסופה | צילום: ליאור גולד, תמונות גולשים