רגע לפני הסופה: צירי תנועה ראשיים בירושלים ייחסמו לתנועה

החל ממחר בבוקר נחווה התקררות ניכרת, נחוש ברוחות חזקות ונחזה בגשמים, סופות רעמים, ברד ושלג בצפון. בצפון כבר נערכים עם מכשור לפינוי השלג והכריזו על המרכז הרפואי זיו בצפת כמקום הראשון שדרכי הגישה אליו יפונו במקרי חירום. בירושלים הודיעה המשטרה על כוונה לחסום מבעוד מועד את כבישים 1 ו-443 והפצירה בנהגים שלא לעצור בשום מקרה בשולי הדרך. בנוסף חדר מצב מיוחד שיתופעל על ידי משרד התחבורה יפקח על התנועה בכבישים

שלג בירושלים
שלג בירושלים | צילום: רויטרס

נוכח הצפי למזג אוויר סוער בהמשך השבוע, ביקש היום (שני) אגף התנועה במשטרה מהציבור לקחת בחשבון כי חלק מצירי התנועה ייסגרו לקראת הסופה ולא תתאפשר נסיעה בהם. בין אותם צירים גם דרכי הגישה הראשיות לירושלים, בכבישים 1 ו-443, שצפויים להיסגר לתנועה ביום רביעי בצהרים, בכפוף להערכת מצב.

בנוסף ביקש אגף התנועה מהציבור להימנע מלנסוע בכבישים ואזורים בהם צפויים הצפות ושיטפונות, ופרסם באתר האינטרנט שלו רשימת צירי תנועה חלופיים. כמו כן, מתבקשים הנהגים להקפיד על הדלקת אורות, התאמת מהירות הנסיעה לתנאי הדרך והראות ולהימנע מעצירה בשולי הדרך. אם מתגלה תקלה ברכב, יש לעצור מידית אך ורק מעבר למעקה הבטיחות ולהתקשר למוקד 100.

גם בקיבוץ מרום גולן החלו להיערך ביממה האחרונה למצב של שלג בכבישים עם מפלסות, מחפרונים ושופלים. בהמשך יפוזר מלח על הכבישים למניעת החלקה. תושבי האזור תודרכו להשאיר ברז מים חמים מטפטף כדי למנוע התפוצצות צינורות, לוודא תקינות מערכות החימום ולהצטייד בתנור חימום שאינו מופעל על ידי חשמל, להצטייד בתאורת חירום, תרופות חיוניות, מים וכד' וכמובן לגלות ערנות למצב השכנים והקשישים ולעדכן את הגורמים הרלוונטיים בהתאם לצורך.

אזור מרום גולן מכוסה בשלג
אזור מרום גולן מכוסה בשלג | צילום: רויטרס

ד"ר קלין שפירא, סגן מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת אמר לחדשות 10 כי גם ההכנות לסופה במרכז נמצאות בעיצומן ובין היתר נערכים הרופאים לקראת האפשרות של חסימת כבישי הגישה למרכז הרפואי. בית החולים הזמין אפוא שרותי חברות המפעילות רכבי שטח בעלי יכולת עבירות בסופות ובשלגים לסיוע בימים של שלג וסופות, בכדי לתת מענה להגעת הצוותים הרפואיים לעבודתם.

עוד אומר ד"ר שפירא, כי במקרה של ירידת שלג מתקיים קשר רציף עם מרכז החירום של עיריית צפת, וכי מבחינת העירייה, כביש הגישה למרכז הרפואי הינו בסדר עדיפות ראשון לפינוי השלג בסיוע פיזור מלח ומפלסות. חדר המיון במרכז הרפואי זיו נערך בנוסף לקבלת חולים עם מכות קור והיפותרמיה, ולצורך כך תוגבר מלאי עירויי הנוזלים החמים ומלאי שמיכות החימום לגוף.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הודיע בינתיים כי יתפעל החל ממחר בבוקר חדר מצב מיוחד, במשרדי אגף החירום שבשירות המטאורולוגי. חדר המצב, שיופעל 24 שעות ביממה, יספק הערכות מצב על מפגעי מזג האוויר בכל הארץ וירכז דיווחים מהשטח של כל הגופים שבאחריות משרד התחבורה, בהם רשות שדות התעופה, חברת נתיבי ישראל, רכבת ישראל, הרכבת הקלה ירושלים, חברות התחבורה הציבורית ונמלי הים.