תיעוד: כלב תקיפה חופשי מתנפל על עוברים ושבים באזור יקנעם

חייהם של תושבים בישוב קטן ליד יקנעם הפכו לסיוט, לאחר שכלב תקיפה שנמצא ברשות אחד מהם מסתובב משוחרר, הורג כלבים אחרים ונושך גם בני אדם. אשה שכלבה הותקף: "הבעלים אמר שזה כלב נדיר שיש רק 7-8 כמוהו בארץ, שמגודל לצרכי תחרויות". המשטרה: "החקירה בעיצומה"

כלב תקיפה מתנפל על כלבים אחרים בישוב ליד יקנעם
כלב תקיפה מתנפל על כלבים אחרים בישוב ליד יקנעם | צילום: צינור לילה

רחוב שקט ביישוב קטן ליד יקנעם הפך באחרונה לזירת קרבות כלבים, בשל כלב תקיפה שמגדל אחד השכנים - ולפי עדויות, מתנפל על כלבים של העוברים ושבים.

גם כשהתמונות מטושטשות, מספיק לשמוע את תגובותיהם של התושבים שצופים בקרב הזה מול עיניהם כדי להבין מה קורה שם. "הכלב גמור, זה הכלב שלי!", צועקת מבועתת אשה, ואחר צועק לה "תצלמי, תצלמי... שייקחו אותו מפה, את הכלב הזה, שמישהו יתקשר למשטרה. זה סכנה, הכלב הזה. יום אחד הוא עוד יהרוג בן אדם!".

התמונות, במקור כמובן לא מטושטשות, צולמו על ידי התושבים, הטוענים כי אותו דייר מגדל את הכלב שלו לצרכי תחרויות כלבים - כלומר מכשיר אותו לצרכי תקיפה - וחמור מכך, נותן לכלב שלו להסתובב חופשי, עד כדי כך שהוא תוקף את הכלבים והילדים שלהם באמצע הרחוב.

"הוא אמר לי - תשמעי, זה כלב עם יש תעודות, שיש רק 7-8 פריטים כמוהו בארץ, הוא מאומן לתחרויות", שחזרה בעלת הכלב המותקף את המפגש עם בעל כלב התקיפה, "הוא אמר שאם הכלב יהיה פצוע יכול להיות שהוא בכלל לא ימשיך להחזיק בו. הכלב נשך גם את הבן שלי, לפת את הכלב שלנו בגרון וגרר את שניהם".

ממחוז צפון של המשטרה נמסר בתגובה: "המקרה נחקר במשטרת יקנעם והחקירה בעיצומה. לעניין הטיפול בכלב התוקף, יש לפנות לווטרינר העירוני שבסמכותו להורות על העברת הכלב לתחנת הסגר או למקום אחר שייקבע על ידי הרשות המקומית".