המצלמה הנסתרת תיעדה: הורים מסכנים את ילדיהם ברכב

באגף התנועה ממשיכים לחקור את התאונה הקטלנית בה נהרגה פעוטה שנפלה ממכונית בזמן נסיעה ובודקים אם הייתה רתומה לכיסא בטיחות כנדרש בחוק. יומיים לאחר מכן, תיעדה המצלמה הנסתרת של חדשות10 הורים רבים שמסיעים את ילדיהם כשהם אינם חגורים – ולעיתים כלל לא ישובים בכיסא בטיחות

הורה מסיע ילד ללא חגורה
הורה מסיע ילד ללא חגורה | צילום: חדשות10

כשפניו מכוסות היטב, שוחרר היום (ראשון) למעצר בית נהג המכונית ממנה נפלה בסוף השבוע הפעוטה בת השנתיים וחצי ונהרגה סמוך לצומת בית דגן. בזמן שבמשטרה בודקים עדיין אם התינוקת הייתה חגורה ורתומה לכיסא בטיחות, התלווה צוות חדשות10 לשוטרי התנועה שפקדו את הכבישים וגילו שוב ושוב הורים המסיעים את ילדיהם ברכב בלי כיסא ובלי חגורה תוך סיכון ממשי של חייהם.

בין היתר, עצרו השוטרים רכב ובו ילד שלא חגור לכיסא ונשען מבעד לחלון המכונית. לצדו, אחיו שיושב אף הוא ללא חגורה - מה שלא מונע מהמבוגרת האחראית להטיל את האשמה דווקא על הילדים. "מצדי תיקח אותם", הטיחה לעבר השוטר בעצבים. מיד לאחר מכן, מגלים השוטרים ילד בן 6 במושב אחורי של רכב שממהר להיחגר כשהם מתקרבים. "אותי אישית זה לא מדאיג", מכריז אביו.

כשחשבו שכבר ראו הכל, הם נתקלו בהפתעה הגדולה של הבוקר - רכב ובו ארבעה ילדים, כולם בגיל המחייב שיהיו חגורים בכיסאות בטיחות - עומדים במושב האחורי. כשהאב מסיים להוציאם מהרכב, נדהמים השוטרים להבחין גם בתנוקת בת חצי שנה ששכבה על המושב הקדמי בלי כיסא בטיחות, בלי חגורה ובלי שום דבר שיכול להגן עליה.

בתוך כל אלה, במשטרה ממשיכים לחקור את גרסתו של נהג הרכב שהיה מעורב בתאונה הקשה בליל שבת, לפיה הפעוטה הייתה חגורה. אמה אמרה היום בשברון לב: "זו טרגדיה ענקית למשפחה הקטנה שלנו. אני אזכור אותה תמיד ואבקר כל יום בקברה".