נזקי מזג האוויר: הצפות באשקלון ובסביבתה, נסגרו רציפים בנמל חיפה

המערכת החורפית הביאה כבר יותר מ-100 מילימטרים של גשם למישור החוף הדרומי, והחשש להצפות בקו אשקלון-אשדוד ומזרחית משם התממש, כאשר ברחובות רבים המים הגיעו לגובה של עשרות סנטימטרים. אחר הצהריים הרוחות החזקות צפויות להירגע, אבל הגשם אמור להימשך

כלב תקוע בגשם במושב גיאה שבמישור החוף הדרומי
כלב תקוע בגשם במושב גיאה שבמישור החוף הדרומי | צילום: אלמוג בוקר

ונציה של ישראל: המערכת החורפית הביאה לכמות תלת-ספרתית של משקעים, ממישור החוף הדרומי ועד ראש העין, וגם להצפות חמורות ולהשבתה חלקית של תשתיות. רחובות רבים באשקלון פשוט בלתי ניתנים למעבר ובמושב הסמוך, גיאה, הבוץ מציף כמעט כל חלקה טובה.

בנמל חיפה, נסגרו שני רציפים לתנועת אוניות עקב הסערה; ברחוב הנטקה בשכונת קרית מנחם נפל עמוד חשמל, ולא היו נפגעים אולם נגרם נזק לרכב חונה. נתיב הנסיעה לכיוון עיר גנים ועין כרם נחסם לתנועת כלי רכב, ושוטרי תנועה מכווינים את כלי הרכב במקום, בנוסף לצוותי עירייה וחברת חשמל המטפלים באירוע. בראשון לציון, קרס קיר הפרדה בין מבנה החברה לביטחון לבין מבנה סמוך, ומינהל שפ"ע בעירייה פועל כעת לפינוי ההריסות ולבנייתו של קיר חדש.

הודעה להורים על הגן המוצף
הודעה להורים על הגן המוצף | צילום: חדשות 10

כבר עכשיו, כאשר יותר מ-24 שעות של גשם עוד לפנינו, ירדו בתחנות השפלה המרכזית יותר מ-100 מ"מ גשם מאז אתמול בבוקר. קיבוץ עינת שליד ראש העין ספג לא פחות מ-107 מ"מ ביממה האחרונה. בצפון אשקלון אף דווח על 110 מ"מ. זרימות חזקות התפתחו גם בנחלים: שטפונות תועדו בנחלי ים המלח ובמדבר יהודה, והכינרת עלתה בקרוב ל-4 ס"מ מאז אתמול בבוקר.

גן ילדים בשכונת הפרידר באשקלון פונה בעקבות הצפה. הורים בגן ארז א', שבו לומדים 22 ילדים בגילאי 3-4, קיבלו הבוקר הודעה בה הם נקראים לבוא ולקחת את ילדיהם. לדברי אחת האמהות, מיקה מרון, "הילדים הגיעו בבוקר לגן כרגיל ובשלב מסוים הביוב צף למעלה. למזלנו, אמא של אחד הילדים גרה מעל המבנה והעלתה את הילדים לביתה".

לטענתה, מזה מספר חודשים מתלוננים בגן על התשתיות ואולם העירייה לא עשתה דבר. "עד שמשרד החינוך לא יתערב וייתן תקציבים נוספים שום דבר לא יקרה", אמרה.

בינתיים, רוחות חזקות מנשבות בעיקר לאורך מישור החוף ובהרים: עוצמת הרוח מגיעה לשיאים של 65 קמ"ש, והים התיכון מגיב בהתאם עם גלים של עד 4 מטרים סמוך לחוף.

ביממה הקרובה צפוי להמשיך להיות גשום, אם כי הרוחות יחלשו בהדרגה בעיקר משעות אחר הצהריים והערב, ומזג האוויר כבר לא יענה להגדרה "סוער". עיקר הדגש הוא על כמויות גשם גדולות שעשויות בקלות לחצות את הרף ההתחלתי שהוצב - 150 מ"מ - ולהחמיר את ההצפות, בדגש על קו אשקלון-אשדוד ומזרחית לשם.

בהכנת הכתבה השתתפו עמרי מניב, אלי לוי ומאור צור

הצפות באשקלון בעקבות מזג האוויר הסוער
הצפות באשקלון בעקבות מזג האוויר הסוער | צילום: אורטל כץ (תמונות גולשים)

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_2611gia_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_gnyl7722' duration='55'']

מפלסות שלג בחרמון
מפלסות שלג בחרמון | צילום: באדיבות אתר החרמון