דנינו: "ננקוט יד קשה נגד המעורבים בדרבי". יו"ר הכנסת: "כרטיס אדום לחברה הישראלית"

יום לאחר אירועי הדרבי התל אביבי, נמשכת הסערה שמגיעה גם לצמרת הכנסת והמשטרה. יושב ראש הכנסת פתח את המליאה בנאום על הדרבי - "אם אנחנו לא יודעים לנהל יריבות ספורטיבית, איך נדע לדון בנושאים שבנפשנו". אחד העצורים בקטטה מחוץ לבית המשפט: בנו של ח"כ דב חנין

המפכ"ל דנינו בכנס המכון למדיניות נגד טרור בהרצליה
המפכ"ל דנינו בכנס המכון למדיניות נגד טרור בהרצליה | צילום: כפיר בולוטין

מתוך שידורי ערוץ הכנסת

"יד קשה ובלתי מתפשרת": אחרי שרים וגם חברי כנסת, מתייחס גם מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, לאירועי הדרבי התל אביבי אתמול - ומבטיח לנקוט בצעדים חריפים נגד כל המעורבים באירוע.

במסגרת ישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, לאירועים האלימים בבלומפילד, אמר דנינו: "מדובר באירוע חמור מאוד, וננקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת עד למיצוי הדין עם המעורבים. יש לשמר את צביונם הייחודי של משחקי ספורט כאירועי תרבות ופנאי, ובהתאם לרוח זו, גובש חוק אלימות בספורט, המפקיד את הסמכויות לניהול המשחקים במגרש וביציעים בידיים אזרחיות שהוכשרו לכך במיוחד".

המפכ"ל הורה על תחקיר מקיף, בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים לאכיפת החוק והסדר במגרש, ובראש התחקיר יעמוד תנ"צ יורם אוחיון, סגן מפקד מחוז תל אביב. "עקירת תופעת האלימות בספורט מחייבת פעולה מאומצת, אינטגרטיבית ומתואמת של מספר משרדי ממשלה", אמר. "אירועי הספורט לסוגיהם מהווים חוויית תרבות, ולא אמורים להיות זירת התגוששות".

"מדליית קלון למדינת ישראל כולה"

יושב ראש הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין, ניצל את המצב כדי לדבר על "שיא חדש של בריונות, שפל חדש וגסות רוח" בפתיחת המליאה. "כשאנחנו לא מסוגלים לנהל אפילו לנהל יריבות ספורטיבית, מה זה אומר על יכולת השיח והדיון שלנו בנושאים אחרים שהם בנפשנו, במגרש האמיתי? מה שאירע אמש זהו כרטיס אדום לחברה הישראלית! זוהי מדליית קלון למדינת ישראל כולה! זהו סימפטום נוסף להידרדרות ביכולתנו לתקשר, לשוחח, להתווכח בכבוד, ולשמוע ביקורת".

יו
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 10

בינתיים, בבית המשפט, מתקיים מאז הבוקר דיון בעניינים של העצורים מהדרבי. מעצרו של אלרואי "פואד" ידעי, שפרץ למגרש ותקף את שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי, הוארך מוקדם יותר הבוקר; 4 חשודים נוספים יישארו במעצר עד יום חמישי, ומעצרו של אדם נוסף הוארך עד מחר. שניים מהאוהדים הורחקו מהמגרשים עד תום העונה, ואחד לחודשיים הקרובים.

שלושה אוהדים נוספים מהקטטה בצהריים נעצרו על ידי משטרת מרחב ירקון, ובסך הכל עלה מספר העצורים לששה. אגב, אחד העצורים בקטטה שפרצה הבוקר מחוץ לבית המשפט הוא בנו של חבר הכנסת דב חנין, שהתייחס לכך היום בעמוד הפייסבוק שלו. "נודע לי שבני בן ה-18 נעצר בהפגנתם של אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבית המשפט בתל אביב", כתב ח"כ חנין מסיעת חד"ש, "אין לי כרגע פרטים נוספים וטרם עלה בידינו ליצור איתו קשר, אך מובן שאני דואג לו, ואני מקווה שהעניין ייפתר בהקדם. כאוהד כדורגל במשך שנים רבות, חשובה לי הסובלנות במגרשי הכדורגל. אני דוחה על הסף כל שימוש באלימות בספורט הישראלי, ומקווה שנצליח יחד, כחברה, לנקות את המגרשים מאלימות".