שירה ועומר נהרגו בנפאל בטיול עם בני זוגן

שירה דבוש, בת 30 מרמת גן, ועומר שמש, בת 21 מהוד השרון, הן הישראליות שנהרגו בתאונת האוטובוס בנפאל. שירה הייתה אמורה לחזור לארץ לקבל תעודת הצטיינות בתום הסטאז' ברפואה: "הייתה כל עולמה של אמה"

שירה דבוש, מטיילת ישראלית שנהרגה בתאונה בנפאל
שירה דבוש, מטיילת ישראלית שנהרגה בתאונה בנפאל | צילום: באדיבות המשפחה

ההרוגות בהתהפכות האוטובוס היום (שישי) בנפאל הן שירה דבוש, בת 30 מרמת גן, ועומר שמש, בת 21 מהוד השרון. שתיהן טיילו במזרח עם בני זוגן ונהרגו בהתהפכות האוטובוס בנפאל, בדרך מקטמנדו לפארק הלאומי לנגטנג. בתאונה נפצעו ארבעה אזרחים ישראלים נוספים. בסך הכל נהרגו בתאונה 14 בני אדם ועשרות נוספים נפצעו.

"שירה הייתה רופאה צעירה שסיימה לא מזמן את הסטאז' בבית החולים העמק בעפולה. את לימודי הרפואה באוניברסיטת באר שבע סיימה בהצטיינות. היא התכוננה להתחיל את ההתמחות שלה ברפואת המשפחה", סיפרו היום במשפחתה של דאבוש.

עומר שמש, מטיילת ישראלית שנהרגה בתאונה בנפאל
עומר שמש, מטיילת ישראלית שנהרגה בתאונה בנפאל | צילום: ללא קרדיט
תאונת אוטובוס בנפאל בדרך מקטמנדו לשמורת לאנגטאנג
תאונת אוטובוס בנפאל בדרך מקטמנדו לשמורת לאנגטאנג | צילום: חדשות 10

דבוש הייתה בת יחידה לאמה ובמשפחתה אמרו ש"הייתה כל עולמה. שירה הייתה גם מוזיקאית מוכשרת שניגנה בפסנתר ובאקורדיאון ובעלת קול נפלא. היא אהבה את הארץ וטיילה הרבה. את מותה מצאה במהלך טיול עם בן זוגה האהוב יגאל בנפאל. שירה הייתה אהובה על כל מכריה וחבריה הרבים. בחורה צנועה ואוהבת אדם והפיצה סביבה אור ושמחת חיים וטוב אין קץ".

בבית החולים העמק בעפולה, בו ביצעה את הסטאז', סיפרו שדבוש הייתה בשנה האחרונה "סטאז'רית לרפואה במחלקות הפנימיות במרכז רפואי העמק. היא סיימה סטאז' בהצטיינות והייתה אמורה להגיע לבית החולים בימים הקרובים למסיבת סיום הסטאז' וקבלת תעודת הצטיינות. היא סיימה את הסטאז' לפני חודש והייתה אמורה להתחיל התמחות ברפואת המשפחה בתל אביב".

בהודעה שפרסם אחר הצהריים משרד החוץ נמסר ש"אוטובוס תיירים שיצא הבוקר מקטמנדו בדרך לטרק בלנגטאנג התהפך בקילומטר ה-35. על האוטובוס היו 40 נוסעים, רובם תיירים, בהם גם ישראלים. באירוע לצערנו נהרגו שתי ישראליות ונפצעו 4 ישראלים נוספים. הודעה נמסרה לכל המשפחות. שגריר ישראל בקטמנדו, ירון מאיר, כבר ביקר את הפצועים בבית החולים בקטמנדו. כמו כן, מתחילת האירוע השגריר נמצא בקשר הדוק עם הרשויות הרלוונטיות ע"מ לסייע לישראלים. השגריר, יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ וחברת הביטוח, החלו בטיפול העברת הארונות של ההרוגות לישראל ובווידוא הטיפול המיטבי לפצועים".