אושר: תוקם ועדה מיוחדת שתכין את הצעת חוק רשות השידור

הוועדה תדון בהצעת החוק ותכין את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. חברי כנסת שונים הביעו תמיהה מכך שוועדת הכלכלה לא תדון בהצעה. "זה ברור שהנושא שייך לוועדת הכלכלה, אבל יו"ר הקואליציה אמר שהם לא רוצים אדם מהאופוזיציה שיעמוד בראשה", טען יו"ר ועדת הכלכלה אבישי ברוורמן. בינתיים עובדי הרשות החשיכו את המסכים בערוץ הראשון במחאה על הרפורמה ומאיימים כי ישביתו את שידורי המונדיאל

עובדים של רשות השידור עלו לקברי צדיקים
עובדים של רשות השידור עלו לקברי צדיקים | צילום: חדשות 10

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) את הקמתה של ועדה מיוחדת שתדון בהצעת חוק השידור הציבורי, ותכין את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. בראש הוועדה תעמוד ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), אליה יצטרפו שמונה חברי כנסת - חמישה מהאופוזיציה ושלושה מהקואליציה. 28 חברי כנסת תמכו בהצעה ו- 15 התנגדו.

חברי הקואליציה, מלבד היו"ר, יהיו חמאד עמאר (הליכוד ביתנו), רינה פרנקל (יש עתיד), איילת שקד (הבית היהודי) ודוד צור (התנועה). נציגי האופוזיציה יגיעו ממפלגת העבודה, מרצ וש"ס או יהדות התורה - שימסרו בהמשך מי יהיו נציגיהם.

"זה ברור שהנושא שייך לוועדת הכלכלה, אבל יו"ר הקואליציה אמר שהם לא רוצים אדם מן האופוזיציה שיעמוד בראשות הוועדה. יש כנסת בישראל וצריך להבדיל בין הרשות המבצעת לרשות המחוקקת", טען יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן מהעבודה. ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ) התלונן על כך שאין נציג ערבי בוועדה. "לציבור הערבי אין נציג בוועדה, השידור הציבורי נועד רק לציבור ספציפי?", אמר פריג'.

היום השביתו עובדי רשות השידור את שידורי הערוץ הראשון ורשת ב' במחאה על הרפורמה שצפויה להיערך במקום עבודתם. גם בשעה זו המסכים בערוץ הראשון מוחשכים. המחאה עלתה שלב, וכרגע העובדים מחשיכים שידורים גם ב"פריים טיים".

העובדים מאיימים כי ישביתו את שידורי המונדיאל מברזיל, הצפויים לעורר עניין רב בקרב הציבור. להפגנות שנערכו היום בירושלים, צירפו העובדים רקדניות ברזילאיות - רמז ברור לכוונותיהם.