קייטנה במשרד החינוך: "אין לנו מושג מה קורה, הכול בחיתולים"

מועד ההרשמה לוטה בערפל, זהות המדריכים אינה ידועה ועל התכנים אין בכלל מה לדבר. בעוד פחות מחודשיים תתחיל חופשת הקיץ וגם עונת הקייטנות, אך במשרד החינוך ובתי הספר לא יודעים לספק תשובות לגבי התכנית הרשמית שהשיק השר פירון בריש גלי. משרד החינוך: "אפשר למצוא את התכנים באתר האינטרנט"

שר החינוך, שי פירון, מציג את רפורמת הבחינות
שר החינוך, שי פירון, מציג את רפורמת הבחינות | צילום: חדשות 10 (ארכיון)

בעוד פחות מחודש וחצי ייפתחו הקייטנות הלימודיות של משרד החינוך לתלמידי כיתות אלף ובית, אבל בינתיים נראה שאיש אינו יודע כיצד הן תיראנה. לא זאת בלבד שזהות המורים אינה ידועה, בחלק מהרשויות ההרשמה טרם נפתחה ובתי הספר לא יודעים לומר מתי היא תיפתח.

אף שמדובר בתכנית רשמית ובעלת תפוצה ארצית, תכניה אינם ידועים לאיש. הלכה למעשה, יזכו ההורים המתלבטים לדעת על תכנית הקייטנה רק לאחר שזו תתחיל. נציגי בתי הספר נותרים אובדי עצות. בשיחות עם אנשי חדשות 10 אמרו נציגי בית ספר מחיפה "אין לנו מושג מה קורה, הכול בחיתולים".

חלק ממפעילי הקייטנות של משרד החינוך אף לא ממהרים להמליץ להורים להירשם אליהן. אחד המפעילים הסביר לאשת חדשות 10 "אני לא יודע מה להגיד לך, גם בשבילי זה חדש". על כן, לא מפתיע כי בשלב זה צפויים ההורים בעלי האמצעים לבחור בקייטנות הפרטיות.

ממשרד החינוך נמסר שההרשמה נפתחה לפני שבוע בלבד וכבר הצטרפו לתוכנית עשרות אלפי תלמידים, כמו גם כאלף מורים ומנהלים וכחמשת אלפים סטודנטים. עוד נמסר כי את תכני הלימוד ניתן למצוא באתר המשרד.