העיתונאי ראובן פדהצור נהרג מפגיעת רכב במחלף קיסריה

הותר לפרסום כי האיש שנהרג אמש בתאונה הקטלנית הוא הטייס לשעבר והפרשן הביטחוני הוותיק של עיתון "הארץ". פדהצור פרסם מאמרים רבים בהם השמיע ביקורת נגד מהלכים של מערכת הביטחון. הוא נפגע מרכב כשירד מאופנועו ונהרג במקום. שר הביטחון: "הוא הלך נגד הזרם"

ראובן פדהצור
ראובן פדהצור | צילום: אין קרדיט

ד"ר ראובן פדהצור, הטייס לשעבר ועיתונאי "הארץ" בשנים האחרונות, הוא ההרוג בתאונת הדרכים שאירעה אמש (שני) במחלף קיסריה. פדהצור נפגע מרכב חולף בנסיבות שעדיין אינן ברורות ומותו נקבע במקום. הוא היה בן 65.

פדהצור שירת בעברו כטייס קרב בצה"ל ולאחר מכן שימש קברניט בחברת התעופה "ארקיע". בשנים האחרונות הוא היה הפרשן לענייני הביטחון של עיתון "הארץ" וכן בגלי צה"ל.

את עבודת הדוקטורט שלו כתב פדהצור על מדיניות הביטחון של ממשלת לוי אשכול. הוא לימד בחוג ללימודי ביטחון של אוניברסיטת תל אביב.

פדהצור נהג לעיתים תכופות להשמיע ביקורת על אמירות שיצאו ממערכת הביטחון. הוא פרסם מאמרים רבים נגד מדיניות ההצטיידות של ישראל בסוללות הגנה מפני טילים ורקטות, "כיפת ברזל" ו"חץ", בטענה כי הן אינן הולמות את תפיסת הביטחון הלאומי הישראלית.

מבדיקה שערכה המשטרה בנוגע לנסיבות התאונה עולה כי פדהצור עצר את האופנוע שלו סמוך למחלף קיסריה, וכשירד ממנו, נהרג כתוצאה מרכב שפגע בו בעוצמה.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ספד לפדהצור ואמר כי הוא "ליווה את מערכת הביטחון וצה"ל בכתיבתו במשך עשורים רבים, ובמקרים שאינם מעטים לא חשש להיות קול אחר ולשחות נגד הזרם. ראובן היה איש חושב שהעניק עומק ורצינות לעיסוקו - ככותב, כחוקר וכמרצה לתחומי הביטחון - ונוכחותו תחסר לעוסקים בתחום, כמו גם לתלמידים רבים שלימד. אני שולח את תנחומיי למשפחת פדהצור על האובדן הכבד".