סכנה בכבישים: נהגים מבצעים פעלולים ומעלים את הסרטונים לרשת

נהגי רכבים דו גלגליים מבצעים פעלולים מסוכנים בכבישי ישראל, מתעדים עצמם, ומעלים את הסרטונים לקבוצות בפייסבוק. בחלק מהמקרים הרוכבים מבצעים עבירות תנועה חמורות, והתיעוד יכול לעזור למשטרה באיתורם. קהילת רוכבי הדו-גלגלי: "זה לא מייצג את החתך המוביל והרוב המכריע של הרוכבים"

תיעוד ברשת של רוכב אופנוע מבצע פעלול מסוכן
תיעוד ברשת של רוכב אופנוע מבצע פעלול מסוכן | צילום: חדשות 10

תופעה חדשה ומדאיגה בכבישי ישראל. קבוצות פייסבוק מעלות סרטונים של רוכבי אופנועים וטרקטורונים, המתעדים עצמם מבצעים פעלולים מסוכנים בכבישים. אותן קבוצות מעודדות את הגולשים לפרגן לנהגים הפרועים, כשהסרטונים גורפים אלפי "לייקים".

במקרים מסוימים מדובר לכל הפחות בנהיגה פרועה, אך באחרים נראות בסרטונים עבירות של ממש, כמו מעבר באור אדום. לפני כשנתיים נגזרו ארבעה חודשי מאסר בפועל, וארבע שנות פסילה, על נהג שתיעד עצמו נוהג במהירות של כ-260 קמ"ש והעלה את הסרטון לרשת.

סטפן אבנדיצ'י, מקהילת רוכבי הדו-גלגלי, מגנה את התופעה. "כל ההשתוללויות האלה הן מאוד מסוכנות. זה לא מייצג את החתך המוביל והרוב המכריע של הרוכבים שנוהגים כמו שצריך, עם התחשבות בסביבה", הוא טען.

תופעת התיעוד באתרים החברתיים ברשת בהחלט יכולה לעזור לגורמי האכיפה לתפוס את אותם נהגים, ולהביא לדין את אלה שמהווים סכנה לא רק לעצמם, אלא גם לציבור.