האם ניתן היה למנוע את הטרגדיה של האם מאסף הרופא?

בתום יומיים של אשפוז, ילדה אורטל הלל שני תאומים ללא רוח חיים, וכעת היא נאבקת על חייה. בני משפחתה טוענים כעת, כי אופן טיפול אחר היה עשוי למנוע את הטרגדיה הקשה. גורמים רפואיים טוענים, לעומת זאת, כי רופאיה של הלל פעלו במקצועיות הראויה. בית החולים: "בשלב זה אנו מנועים מלהגיב על הטענות"

יויולדת מאסף הרופא שמאושפזת במצב קריטי לאחר שילדה שני עוברים תאומים מתמתים
יויולדת מאסף הרופא שמאושפזת במצב קריטי לאחר שילדה שני עוברים תאומים מתמתים | צילום: חדשות 10 - צילום מסך

בני משפחתה של אורטל הלל יוצאים היום (חמישי) נגד הרופאים שטיפלו בה בבית החולים "אסף הרופא". בגין טיפולם של רופאים אלה, טוענים בני המשפחה, מאושפזת הלל כעת במצב קריטי, לאחר ששני העוברים שנשאה ברחמה נולדו ללא רוח חיים.

(2:59 דקות)

כבר יומיים נמשך מאבקם של הרופאים במוסד על חייה של אורטל הלל, בת 26, שהגיעה למיון כשהיא בחודש השישי להריונה וסובלת מכאבים וקשיי נשימה. בני משפחתה, שהמתינו מחוץ לחדרה כל אותו זמן, מספרים כי הרופאה "החצי רדומה" שהגיעה כדי לטפל בהלל, נצמדה לתיאור הכאב שהמטופלת נתנה לה, ולפיכך הטיפול הרפואי הראשוני בה נכשל. לאחר מכן בוצעו בהלל בדיקות נוספות, אך לטענת המשפחה אלה התמקדו בעוברים ולא באמם.

לבסוף הגיעה המשפחה לחדר הלידה. הלל ילדה כאמור שני עוברים ללא רוח חיים ומצבה הידרדר אף יותר. אחת מקרובות המשפחה מתארת כיצד הרגישה שהאם דואבת וגוססת בין ידיה.

כיצד זה קרה? גורמים רפואיים מעריכים כי קרע בעור הטחול גרם להלל לקוצר נשימה. חשוב לציין כי לאור הנסיבות, מדובר במקרה נדיר מאוד. מתועדים בסך הכול 700 מקרים כאלה ברחבי העולם, שבדרך כלל נגרם בהם מות האם והעובר כאחד. על כן לכאורה, לפי אותם גורמים, פעל הצוות שטיפל באם באופן הולם ומקצועי.

מבית החולים אסף הרופא נמסר: "אנו מכבדים רצונה של המשפחה. אנו ממשיכים להילחם על חיי היולדת. בשלב זה אנו מנועים מלהגיב על טענות המשפחה על הטיפול הראשוני שקיבלה".