תושבי גבעת עמל הסכימו להתפנות מבתיהם: "אין ברירה, משאירים את הבית מאחור"

איל ההון יצחק תשובה הצליח ברגע האחרון להימנע מעוד משבר תקשורתי, והציע למשפחות גבעת עמל פיצוי נדיב תמורת הסכמתן להתפנות. המשפחות, שביממה האחרונה זעקו בגנות הטייקון והתעמתו עם כוחות המשטרה, בוכות כעת על הבית שנותר מאחור ומפנות אצבע מאשימה כלפי המדינה: "היא זו שרצתה לזרוק אותנו לרחוב"

הפגנה תושבים בגבעת עמל
הפגנה תושבים בגבעת עמל | צילום: מתוף דף הפייסבוק של חדר המצב

עשרות משפחות המתגוררות בשכונות גבעת עמל שבתל אביב היו אמורות להתפנות היום (חמישי) מביתיהן המטים לנפול. זאת, על מנת שהמיליארדר יצחק תשובה, שהקרקע נמצאת בבעלותו, יוכל לבנות במקומם מגדלי יוקרה.

(2:11 דקות)

בשעות היום כבר נערכו כוחות המשטרה לפינוי עם אלות וקסדות. התושבים, שלא הבינו כיצד הוגדרו כפולשים לאחר עשרות שנים של חיים במקום, ניסו בצעקות ובתחנונים לדחות את הקץ.

"הטייקון הזה (תשובה) מנהל את המדינה, המשטרה בתי המשפט. המדינה עכשיו היא זו שרוצה לזרוק אותי לרחוב", זעקה בייאוש אחת התושבות, בהפנותה אצבע מאשימה דווקא לעבר המדינה, שנותנת לאיל ההון לעשות בתושבי המקום כבשלו.

משהפנייה למדינה אינה מפיקה תוצאות, מתעמתים התושבים עם כוחות המשטרה. רק לפנות ערב, הגיעו למקום נציגיו של תשובה ובפיהם הצעה של הרגע האחרון: מיליון ושמונה מאות אלף שקלים לתושב שיסכים להתפנות מיידית מביתו. הבחירה אומנם כואבת, אבל התושבים מסכימים לבסוף לחתום על ההצעה. זאת, לפחות עד לפעם הבאה, והפינוי הבא שייערך ביוזמת ובניהול בעל ההון. כמו שציינה אחת התושבות, אין כרגע מי שבכוונתו לעצור את הגלגל מלהסתובב.