עוקץ החתונות: באו בשביל החופה והסתבכו עם העולם התחתון

העבריין הבכיר נחשב במשטרה כאחד מהמסוכנים ביותר. גם שמו של פרקליט הצמרת, עורך הדין אמנון זכרוני נקשר בפרשת הסחיטה נגד בעלי אולמות אירועים בישראל. "כל מה שקרה הוא שנתתי עדות אפילו לא באזהרה", אמר זכרוני

משטרת מחוז תל אביב
משטרת מחוז תל אביב | צילום: רוני שיצר

(3:27 דקות)

פרשת סחיטה נחשפה על ידי משטרת היחידה המרכזית בתל אביב, ובמרכזה נחשדים א', הנחשב לטענת המשטרה כאחד העבריינים המסוכנים ביותר, ועסקן ספורט בכיר בישראל.

גירסת המשטרה מספרת כי א', שנחשד בעבר במספר מקרי רצח, חבר לעסקן הספורט, והשניים הפכו להיות שותפים של מנהלי אולמות אירועים ברחבי הארץ.

בשלב מסוים כשהעסקים הפכו להיות לא רווחיים, הם סחטו את אותם בעלי עסקים באלימות קשה לשם קבלת סכומים גדולים של כסף.

עו
עו"ד ששי גז, פרקליטה של מרגלית צנעני מתוך תוכנית הבוקר עם אורליוגיא | צילום: תוכנית הבוקר

על פי החשד, במשך חודשים אנשי העסקים הנסחטים נאלצו לעקוץ זוגות צעירים שביקשו להתחתן באולם האירועים "יאפא" שביפו, זאת למרות שידעו כי האולם עומד בפני סגירה.

בעלי האולם קיבלו מקדמות מזוגות צעירים והשאירו אותם ללא הכסף וללא האולם. בנוסף, כך טוענת המשטרה, הכספים הועברו לא' ולשותפו מעולם הספורט.

תושבים המתגוררים בסמוך ל"יאפא" סיפרו כי למרות שהאולם נראה סגור, יש פעילות לילת במקום. "זה עולם תחתון פה, יש שמירה 24 שעות ביממה ומסתובבים עם אקדחים", אמר אחד התושבים, וציין כי "אנשים ישנים בפנים וכולם יודעים לא לפתוח את הדלת ויודעים לא להתעסק איתם".

גם שמו של פרקליט הצמרת, אמנון זכרוני, נקשר לפרשה והיום הוא זומן לתחנת המשטרה על מנת לתת עדות פתוחה לאחר שנחשד כי היה עד למעשים.

"אני לא חשוד ולא כלום ואני רק נתבקשתי להעיד והעדתי. כל מה שקרה הוא שנתתי עדות אפילו לא באזהרה", אמר עורך הדין זכרוני. "מודלפים דברים לא נכונים ההדלפה הראשונה הייתה הדלפה נבזית", הוא הוסיף.

"מרשי לא ביצע שום עבירה פלילית", טען עורך הדין ששי גז, המייצג את אחד החשודים בפרשה. הוא נעצר על לא עוול בכפו ואני מעריך ומאמין שחקירה קצרה ומתומצתת תגלה את כל הנקודה הזו", הוסיף גז.

"הוא איננו עבריין, הוא חסר עבר פלילי, אדם טוב שתורם לציבור",  אמר פרקליטו של מנהל קבוצת הכדורגל, עורך הדין אלי כהן, שציין כי "זה מה שהביא אותו כנראה לחקירה".