בן 49 ממזרח ירושלים נעצר בחשד לניסור צינורות גז כדי לפוצץ בניינים

עזיז מוסא סאלם עויסאת, משכונת ג'בל מוכבר, נעצר בפעילות משותפת של המשטרה והשב"כ. בחקירתו הודה כי שאב השראה מהפיצוץ בשכונת גילה שהביא למותם של ארבעה בני אדם, וניסה לגרום לקריסת מבנים בדרך דומה בשכונות ארמון הנציב וגילה. עויסאת, שישב בעבר בכלא הישראלי, הודה גם בהכאת יהודי בגרזן באפריל 2012 ברחוב הנביאים בירושלים

עזיז מוסא סאלם עויסאת, נעצר בחשד לניסור צינורות גז בבניינים בירושלים כדי לפוצץ אותם
עזיז מוסא סאלם עויסאת, נעצר בחשד לניסור צינורות גז בבניינים בירושלים כדי לפוצץ אותם | צילום: השב"כ

הבוקר (רביעי) הותר לפרסום כי המשטרה ושירות הביטחון הכללי עצרו יחד בימים האחרונים את עזיז מוסא סאלם עוויסאת, תושב ג'אבל מוכבר שבמזרח ירושלים בן 49, בעל תעודת זהות כחולה. בחשד לניסיון פיגוע באמצעות ניסור צינורות גז בבנייני מגורים בעיר בשבועות האחרונים. כמו כן, הוא חשוד בנסיון דקירה בשנת 2012.

עויסאת הודה בחקירתו בשב"כ כי לפני כחודשיים, כאשר שמע על אירוע קריסת המבנה בשכונת גילה בירושלים כתוצאה מדליפת גז בו נהרגו ארבעה אנשים, קיבל החלטה לבצע פיגוע במתווה דומה במטרה לגרום לקריסת המבנה ולהביא למותם של דייריו היהודים. הוא התכוון להרוג זאת בתגובה לכניסת יהודים להר הבית ועל רקע האירועים המתרחשים בעזה.

ב-23 בפברואר, לפני כשבועיים, הגיע עויסאת לרחוב אלכסנדר רובוביץ' בשכונת ארמון הנציב בירושלים וחיבל בצנרת הגז של אחד המבנים כדי לגרום לשריפתו על דייריו. בשבוע שעבר הגיע גם למבנים נוספים בשכונות ארמון הנציב וגילה, ובאחד המבנים אף הדליק נר שהושאר בסמוך לארון הגז, בכוונה לפוצץ את המבנה.

בנוסף הודה עויסאת בחקירתו כי באפריל 2012, החליט לבצע פיגוע בעזרת גרזן כדי להרוג יהודי, ויצא לאזור רחבת שער שכם, במטרה לארוב ליהודים החולפים במקום. לאחר זמן מה, הבחין עויסאת ביהודי חרדי כבן 70 שעבר ברחוב הנביאים, שלף את הגרזן והיכה את היהודי בראשו מספר פעמים, כשהיהודי נפצע קל הודות למגבעת שחבש על ראשו.

החשוד, אב לשישה, ישב בעבר בכלא הישראלי בגין חברות בארגון חמאס. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום, בעוד הוא ישהה במעצר לפחות עד מחר, תחת חשד לנסיון רצח.