ההסכם עם עד המדינה בפרשת הבר-נוער בוטל סופית

כשבועיים לאחר שעד המדינה הצעיר נעצר, וכשבוע לאחר שחרורו למעצר בית של הנאשם ברצח חגי פליסיאן, ביטלה היום הפרקליטות את ההסכם עם עד המפתח בפרשה

עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער
עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער | צילום: חדשות 10

כשבועיים לאחר ההתפתחויות הדרמטיות בפרשת הרצח בבר-נוער, במהלכן נעצר עד המדינה והנאשם ברצח חגי פליסיאן שוחרר למעצר בית בן 30 יום, בוטל היום באופן סופי ההסכם עם עד המדינה הצעיר בפרשה. בפרקליטות הודיעו כבר אמש כי זהו הכיוון המסתמן, ואחר הצהריים (שלישי) יצאה הודעה רשמית: "לאחר שימוע שנערך בפני פרקליטת מחוז תל אביב פלילי ולאור הסכמתו של הסניגור, הוחלט לבטל את ההסכם. בימים הקרובים יוחלט אם יש מקום להגיש נגדו כתב אישום".

עו"ד יאיר רגב, המייצג את עד המדינה, אמר לחדשות נענע10 לאחר פגישתו עם פרקליטת מחוז תל אביב, נאווה שילר: "אני סבור שמשטרת ישראל לא יכולה להסתתר מאחורי עד בעייתי, שמלכתחילה אסור היה לה להסתמך עליו. יש לי חשש שהחוקרים מיהרו כמוצאי שלל רב אחרי גרסת אדם שלא היה במקום האירוע, ומסוכן היה לבסס את הראיות בתיק הדגל על דבריו ועל פעולותיו. אני מפציר במשטרת ישראל שלא לזנוח את הטבח במועדון הברנוער ולהמשיך בחקירה. תיק השיבוש הוא תיק שולי ואסור שיהווה אבן נגף בפני החוקרים לפענח את הרצח הנורא".

הרצח בוצע באוגוסט 2009, כאשר אדם נכנס למועדון הקהילה הגאה במרכז תל אביב והחל בירי ללא אבחנה, בו נהרגו שניים - המדריך ניר כץ והנערה ליז טרובישי. המשטרה התקשתה במשך זמן רב למצוא קצה חוט בחקירה, עד שבתום חקירה יקרה וסבוכה במיוחד, עצרה באמצע 2013 את פליסיאן כחשוד ברצח. כתב אישום הוגש נגדו באשמת רציחתם של כץ וטרובישי ז"ל, אולם במשפחה המשיכו לטעון כי הוא חף מפשע.

גורמים במשטרה הביעו היום תסכול רב מביטול ההסכם, מאחר והאמינו שיביא, סוף סוף, את הפיתרון לתעלומת הרצח בבר-נוער.