ירושלים בעוצר: התחבורה הציבורית הופסקה, המפגינים מתחילים לזרום

הרכבת הקלה מושבתת לאורך רוב התוואי, התחנה המרכזית נסגרה ורבים אינם יכולים לצאת מעיר הבירה או להיכנס אליה. המשטרה מבקשת מהציבור שאינו בין המפגינים לא להגיע לאזור

עצרת החרדים בירושלים
עצרת החרדים בירושלים | צילום: צביקי לרר- "חדשות 24"

עוצר על ירושלים: בשעה זו הולכות ונשלמות ההכנות לעצרת הענק, שצפויה להתקיים אחר הצהריים (ראשון) בכניסה לבירה, בה צפויים מאות אלפי חרדים להפגין נגד גזירת הסנקציות הפליליות האמורות להיות מוטלות על משתמטים מגיוס לצה"ל החל מיולי 2017. עד לשעה 14:00 הגיעו מאות מפגינים, והזרם רק יילך ויתגבר עד תחילת ההפגנה.

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, אישר הבוקר את התוכניות שהוצגו לו לצעדת המיליון שמתוכננת להתקיים היום בירושלים.

"המטרה העיקרית של המשטרה לשמור על הסדר הציבורי, התנועה ואבטחת שלום המשתתפים וביטחון הציבור ולאפשר את קיומה של המחאה בכפוף לחוק", מסר בהודעה לעיתונות. במשטרה מסרו כי לא יספקו הערכות לגבי כמות המשתתפים במחאות, וכל נתון המתפרסם איננו באחריותה. כ-4,500 שוטרים ואנשי ביטחון ופראמדיקים התפרסו באזור בו צפויה להיערך ההפגנה.

"נגלה איפוק וסבלנות", אמר יוסי פריינטי מפקד המחוז, "אנחנו יודעים מה כוונת העצרת ומקווים שלא תהיינה הפרות סדר". גם המארגנים קוראים למוחים שלא להפר את הסדר.

הרחובות שייסגרו בירושלים לרגל הפגנת הענק של החרדים
הרחובות שייסגרו בירושלים לרגל הפגנת הענק של החרדים | צילום: גרפיקה

התחנה המרכזית נסגרה אף היא בשעה 14:00, ומחוצה לה עומדים מאות אנשים אובדי עצות. גם תנועת הרכבת הקלה הופסקה לאורך רוב המסלול שלה, ובעצם, כל יכולת התנועה בכלי הרכב ובתחבורה הציבורית בעיר מוגבלת מאוד. משרדי הממשלה ובתי המשפט נסגרו, בתי הספר והגנים הסמוכים למקום העצרת והחינוך המיוחד סיימו את לימודיהם בשעה 12:30 והורים רבים אספו את ילדיהם מוקדם מהצפוי גם בבתי ספר אחרים.

נהגים שעדיין מעוניינים בהבהרות לגבי הסדרי התנועה בעיר מוזמנים לפנות למרכז המידע המשטרתי, שמספרו 1-700-553-100. בשעות האחרונות נרשם עומס בכביש 443, בעוד כביש 1 נסגר ממחלף לטרון ב-14:00 והתנועה בו מתאפשרת רק לאוטובוסים.