משרד הבריאות: היציאה החוצה לא מומלצת לבעלי קשיי נשימה, ילדים, קשישים ונשים בהריון

שקע שרבי משמעותי ראשון לעונה מגיע למזרח הים התיכון, ומשעות אחר הצהריים צפוי אובך וערפל ברחבי הארץ, יחד עם שבירת השרב. ייתכנו ממטרים מקומיים, אבל גם "טפטופי בוץ". שדה דב נסגר לתנועה בשל האובך

אובך בתל אביב
אובך בתל אביב | צילום: נענע 10

בעקבות מזג האוויר היום, לאחר בדיקת שביצע כדי לאתר זיהום אוויר בדרגה מסוכנת, התריע המשרד להגנת הסביבה בפני הציבור מפני סכנה של סופות חול. במשרד ממליצים לחולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון להמעיט בפעילות בחוץ, וכן מכלל האוכלוסייה להמעיט בפעילות ספורטיבית בחוץ.

(1:21 דקות)

מדינת ישראל לא ראתה היום ממטר: חול ואבק כבד כיסו את המדינה במשך רב שעות היום והאשמה נפלה על סופת חול ממדבריות הסהרה. שקע שרבי שהגיע מדרום אפריקה גרם להבאת חול ומדבריות מתוניסיה. רמות זיהום האויר בשעות הצהרים חרגו פי 20 עד פי 30 מהתקן של יום בהיר.

שדות התעופה דב וחיפה נסגרו להמראות ונחיתות בשל ראות לקויה, ויש כאלה שהתעקשו למרות האובך לשטוף את הרכב.

"עונת השרבים", שמאפיינת כל כך את חודשי האביב, החלה היום רשמית עם הגעתו של שקע שרבי משמעותי ראשון לעונה למזרח הים התיכון. בהתחשב בעננים, באובך הכבד ובטפטופי הבוץ, שווה לחכות אם תכננתם במקרה לשטוף היום את הרכב.

בשעות הצהריים חלה עלייה משמעותית בטמפרטורות, ונעשה שרבי וחם ברוב אזורי הארץ - בעיקר לאורך מישור החוף, בשפלה ובנגב.

מחר תרדנה הטמפרטורות במידה ניכרת, אך הן צפויות להישאר גבוהות מהרגיל לעונה. בדרום הארץ ובמזרחה ייתכנו ממטרים מקומיים. לקראת סוף השבוע הבא צפוי שרב נוסף. לקראת סוף השבוע התפרסמו נתונים לפיהם החורף הנוכחי הוא כנראה השחון ביותר בתולדות ישראל בכל הזמנים.