אלפי חרדים חסמו כבישים ברחבי הארץ, 24 נעצרו, ניידת הוצתה באשדוד

במחלפי אם המושבות וגבעת שמואל שעל כביש גהה, בכניסה לאשדוד ובירושלים נערכו הפגנות של חרדים - יומיים לאחר החלטת בג"ץ לעצור את התקצוב לישיבות שתלמידיהן לא גויסו מאז פקיעת חוק טל. 24 מפגינים חרדים נעצרו, שני שוטרים נפצעו קל

הפגנת חרדים בכניסה לבני ברק נגד החלטת בג"ץ לעצור תקצוב ישיבות
הפגנת חרדים בכניסה לבני ברק נגד החלטת בג"ץ לעצור תקצוב ישיבות | צילום: יהודה רחמים - חדשות 24

סוגיית גיוס החרדים, שחזרה למוקד בימים האחרונים בעקבות החלטת בג"ץ בעניין תקצוב הישיבות ופעולת משרד האוצר שהתווספה לכך, הוציאה היום (חמישי) אלפי חרדים להפגנות מחאה. באחת ההפגנות הללו הוצתה ניידת משטרה באשדוד, מרחק עשרות מטרים מתחנת המשטרה המקומית. נזק כבד נגרם לניידת, אולם לא היו נפגעים - וכוחות כיבוי פעלו כדי לכבות את האש.

צילום וידאו: דודי מור

במשטרה הבהירו כי הם רואים בחומרה רבה את הפרות הסדר ברחבי הארץ. קצין בכיר באגף המבצעים של המשטרה אמר לחדשות נענע10: "בעקבות האירועים האחרונים, תוגברו כוחות המשטרה ברחבי הארץ מחשש להמשך הפרות סדר, הן בשעות הקרובות והן בצאת השבת. בין היתר תגברנו את הכוחות באמצעים לפיזור הפגנות ואף הוזנקו מביתם שוטרים מיחידות הפרשים והיס"מ. נפעל באפס סובלנות כלפי אלו שפוגעים בסמלי שלטון החוק, ומנסים בדרך זו לפגוע ביכולתה של המשטרה לאכוף ולבצע את תפקידה". בעקבות האירועים יבצע פיקוד המשטרה הערכת מצב מיוחדת לטיפול בהפרות הסדר.

המפגינים הצליחו לחסום את כביש 4 מצפון לדרום באיזור מחלף אם המושבות שליד פתח תקווה, חסמו לזמן קצר גם חלק מהכניסה לאשדוד וגורמים לשיבושי תנועה בירושלים, באיזורי גשר המיתרים וגבעת שאול. שני הכבישים הראשונים שצוינו נפתחו מאז לתנועה, וגם בירושלים נרגעו הרוחות.

צילום וידאו: חגי דותן

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_51778595-13_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

ביום שלישי קבע בג"ץ כי המדינה תפסיק לממן את לימודיהם של בני ישיבות תורניות שנדחה גיוסם לצה"ל. ברוב של שמונה שופטים מול אחד הורה בית המשפט למדינה לעצור את העברת התקציבים לתלמידי הישיבות המדוברים, בני 18 עד 20, שקיבלו צווי גיוס לאוגוסט האחרון ואחריו, "ולא התייצבו אליו בשל החלטות כלליות של שר הביטחון, ששאלת הסמכות לגביהן מוטלת בספק".

ראשי ההנהגה החרדית הבטיחו התקוממות, כאשר ח"כ נסים זאב מש"ס האשים את הממשלה ב"גזל", והיום כבר נראים ניצניה הראשונים. בכביש גהה נערכו מספר הפגנות של כ-2,000 איש, מאם המושבות ועד לצומת קוקה קולה שבסמוך למחלף גבעת שמואל, המהווה את הכניסה לבני ברק; בכניסה לאשדוד נעצרו 12 חשודים בהפרות סדר, בעוד שני שוטרים נפצעו קל; וגם בירושלים נעצרו 12 חרדים.