נתניהו בטקס נטיעות לט"ו בשבט: "חזרנו לישראל כדי להכות בה שורש"

ראש הממשלה והנשיא השתתפו בטקסים לקראת חג האילנות עם ילדים, כאשר פרס אמר למבקריו בבית הנשיא: "הסערה הגדולה גרמה להרס נורא, ואני גאה לחדש איתכם את העצים". וגם: כמה בננות מיובשות ובוטנים רכש משרד הביטחון לכבוד החג?

טקס נטיעות בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קק"ל אפי שטנצלר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לי שיאו לין (Li Shiao Lin)וילדי בית הספר היובל בחורשת האומות בירושלים
טקס נטיעות בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קק"ל אפי שטנצלר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לי שיאו לין (Li Shiao Lin)וילדי בית הספר היובל בחורשת האומות בירושלים | צילום: ששון תירם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס השתתפו הבוקר בטקסי נטיעות לקראת חג ט"ו בשבט, הנחגג בימים אלה.

נתניהו ערך את הטקס בחורשת האומות שביער ירושלים, למרגלות יד ושם - שם נטעו בו עצים כבר 29 מנהיגים וראשי מדינות מכל העולם. באירוע השתתפו גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, ונשיאת עמותת הידידות בין העם הסיני לעמי העולם, לי שיאולין.

נתניהו אמר לילדי בית הספר "הנרייטה סאלד" בירושלים, בו למד בעבר, כי "ט"ו בשבט והנטיעות הם ביטוי עמוק לתקווה ואמונה. כי הרי אינך נוטע עץ ליומיים וגם לא לשנתיים, אלא לעשרות שנים. כשאנחנו יצאנו מן הארץ הכל נעקר ממנה - וכשחזרנו אליה לפני למעלה ממאה שנה, בעצם במהלך המאה ה-19, החזרנו את האדמה לחיים והחזרנו חיים לאדמה. חזרנו לארצנו על מנת להישאר כאן ולהכות שורש בארץ, ואת זאת אנחנו עושים גם בבניית הארץ, כולל המהפכה בנגב ובגליל".

"נאמר כאן על ידי יו"ר קק"ל דבר שצריך להדהד - ישראל היא המדינה היחידה שיש בה יותר עצים בתחילת המאה ה-21 משהיו בה בתחילת המאה הקודמת", המשיך נתניהו. "כשהייתי ילד יצאתי עם אבי ז"ל לנטוע עצים, שהיום הם גדולים מאוד. הוא היה מלמד אותי לעשות את הגומה, לדשן את האדמה, וכיוון שעוד לא היה לנו אז צינור הוא לקח את המשפך, ולהשקות את השתילים הרכים".

4.7 טון תמרים, 1.5 טון צימוקים

פרס ערך אירוע עם עשרות ילדים בגינת בית הנשיא, שר עם הילדים ואמר להם: "הסערה הגדולה שחוינו גרמה להרס נורא של עצים יפהפיים, ואני גאה לחדש איתכם את העצים שנפגעו בסערה".

גם במשרד הביטחון נערכים לחג, ואגף מנהל הרכש הודיע על רכישת הפירות היבשים לקראת החג. בין הפריטים - 4.7 טון תמרים, 1.5 טון צימוקים, 900 ק"ג בוטנים, 900 ק"ג בננות מיובשות, 450 ק"ג אגוזים, 450 ק"ג שקדים - ו-250 טונות פירות הדר.