הכנות אחרונות לסערה: הגשם יחל בלילה, חשש מהצפות במישור החוף

הסערה הגדולה שאמורה לפקוד את הארץ צפויה להתחיל בשעות הלילה וגורמת לדריכות. במד"א יפעילו צוותים מיוחדים שיהיו בכוננות לסייע למי שייתקעו בגלל ההצפות. בחברת חשמל נערכים לקריסת עמודי מתח עקב נפילת עצים. כמו כן נערכים לשיבושים באספקת החשמל בשל העומס הצפוי. גם ברכבת יתגברו כוחות תחזוקה על מנת להימנע משיבושים

הצפת בראשון לציון
הצפת בראשון לציון | צילום: טל סטיקול

הכנות אחרות על מנת שהסערה תעבור בשקט יחסי. מזג האוויר החורפי צפוי להגיע מחר (רביעי) לשיאו בדמותה של סערה חזקה במיוחד שתורגש בכל חלקי הארץ. בשעות הלילה שבין שלישי לרביעי ייעשה גשום בצפון ובמרכז הארץ.

מחר משעות הבוקר יהיה מזג האוויר חורפי, גשום וקר מהצפון ועד הנגב. הגשם ילווה בסופות רעמים, ברד ורוחות חזקות וקיים חשש להצפות מקומיות בערים השונות במישור החוף. כמו כן קיים חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. בחרמון צפוי לרדת שלג.

בשעות הלילה של יום רביעי ולקראת הבוקר של יום חמישי ייתכן גם שלג בהרים שגובהם 800-900 מטרים ומעלה, גם במרכז הארץ. גופי הסיוע והרשויות השונות החלו להיערך לסערה והוציאו שורה של הוראות והנחיות לציבור.

באגף התנועה של המשטרה יפעלו מחר במתכונת מיוחדת ויתגברו את כמות הניידות בכבישים הבין עירוניים. במשטרה ביקשו מהציבור להקפיד על נסיעה בטוחה ולהימנע ממהירות גבוהה. גם במגן דוד אדום יפעלו במתכונת מיוחדת ויפעילו צוותים מיוחדים שתפקידם יהיה לסייע לאנשים שיתקעו בשל ההצפות הצפויות.

בנוסף במגן דוד אדום פרסמו שורה של הנחיות על מנת להימנע מפגיעות שעשויות להיגרם ממזג האוויר הסוער. בנוסף לתגבור הכוחות של מגן דוד אדום והמשטרה גם במספר רשויות מקומיות יפעלו במתכונת מורחבת על מנת לסייע בעת הצורך לתושבים.

איילון מגשר ההלכה
איילון מגשר ההלכה | צילום: ברק פכטר

גם בשירותי התחבורה נערכים על מנת למזער כמה שניתן את השיבושים בתנועה. ברכבת ישראל הודיעו כי יוצבו טכנאים בתחנות ויופעלו יותר צוותי תחזוקה על מנת למנוע תקלות או שיבושים. במידה וירד שלג בירושלים, מתכוונים ברכבת להגדיל את מספר הרכבות שיעלו לבירה ולהגדיל את מספר הקרונות ברכבות הללו.

גם בנמל התעופה בן גוריון ובחברות התעופה נערכים למזג האוויר הסוער. חברות "ארקיע" ו"ישראייר" הודיעו כי בשל הסערה הצפויה כל הטיסות של שתי החברות יצאו רק מטרמינל מספר 1 שבנמל התעופה. בשל החשש ממזג האוויר לא תצאנה כלל טיסות מנמל התעופה שדה דב בתל אביב.