שיא חום נרשם ברחבי הארץ, שריפה משתוללת באיזור יער אחיהוד

34 מעלות חום בתל אביב ובאשדוד, 35 בבית דגן וביבנה: בשירות המטאורולוגי לא זוכרים מעולם ימים כל כך חמים בסוף נובמבר. אזהרה מפני שריפות בכל רחבי הארץ

שריפה באחיהוד
שריפה באחיהוד | צילום: גולש, אבי מלכה

השרב חסר התקדים גובה מחיר: שריפה משתוללת בשעה זו בגליל המערבי, במספר מוקדים ובראשם יער אחיהוד, וכוחות הכיבוי מתקשים להשתלט על האש. מעל 15 צוותי כיבוי מנסים לטפל בדליקה, כאשר נציב שירותי כבאות והצלה, וראש אגף המבצעים אייל כספי, החליטו לתגבר את המחוז בכבאיות ממחוזות אחרים בארץ.

ממרכז השליטה נמסר לחדשות נענע10 כי מזג האוויר השרבי תורם להתפשטות האש במהירות, ומקשה על פעולות הכיבוי. עיקר המאמצים כרגע מתמקד בבלימת השריפה, הן מהאוויר והן מהיבשה. באירוע משתתפים גם כוחות משטרה ומסוקים, והוקם חדר פיקוד מיוחד באיזור התעשייה בר לב.

מוקדם יותר פרצה שריפה בבסיס צאלים שבדרום ואחזה בשלושה מבנים, כאשר חיילים פונו מהאיזור. כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט על האש, מבלי שנגרם נזק משמעותי.

אם אתם מרגישים שחם לכם, מסתכלים על לוח השנה ולא מבינים מה קורה, אתם לא לבד: גם מדי החום בתחנות המטאורולוגיות השונות לא זוכרים טמפרטורות כאלה בישראל בסוף נובמבר, מאז החלו המדידות. בתל אביב ובאשדוד נמדדות בשעה זו 34 מעלות חום, בבית דגן וביבנה 35 מעלות. מזג האוויר היום צפוי להיות מעונן חלקית, בעננות בגובה רב ובינוני, עם עלייה בטמפרטורות. גם מחר צפוי להיות חם מהרגיל עד שרבי, ואביך ברוב האיזורים. רק ביום חמישי תורגש הקלה בחום, כאשר הטמפרטורות תרדנה במידה ניכרת והלחות תעלה.

אתמול פורסמו נתונים לפיהם זהו הנובמבר היבש החמישי ב-15 השנים האחרונות. בשניים מהמקרים הגיע אחרי נובמבר גם חורף יבש במיוחד, בשנה אחת נוספת נרשם חורף יבש במרכז ורגיל בצפון, ובשנה אחת היתה עונת גשמים רגילה. המודלים המנסים לחזות כמה גשמים יירדו השנה מעלים עד עכשיו בעיקר חוסר ודאות.