מכה למשה ליאון בירושלים: לא יזכה לתמיכת החסידויות

אריה דרעי ואביגדור ליברמן בנו על הקולות שיגוע בחסידויות השונות בבירה, אולם הרבנים סירבו להתייצב לצד המועמד שלהם לראשות העיר – מה שמקטין משמעותית את סיכוייו לגבור על ניר ברקת. מקורבי ליברמן: "הוא פגוע מנתניהו, להתנהגותו יהיו השלכות"

משה ליאון
משה ליאון | צילום: פייסבוק משה ליאון

קריסה של הרגע האחרון? תושבי ירושלים לא זוכרים כבר הרבה שנים קרב לוהט כל כך על ראשות הבירה, אולם כ-12 שעות לפתיחת הבחירות המוניציפליות, מסתמנת התפתחות דרמטית שאולי תהפוך אותו לצמוד הרבה פחות. נכון לערב (שני), המועמד משה ליאון אותו מריצים אביגדור ליברמן ואריה דרעי איננו זוכה לתמיכה מהחסידויות החרדיות כמצופה, מה שעלול לעלות לו בכ-15 אלף קולות, ולהקטין משמעותית את סיכוייו לגבור על ראש העיר הנוכחי, ניר ברקת.

המועמדות של ליאון נרקחה למעשה מתוך ההנחה שהאוכלוסיה החרדית בירושלים תקבל כולה הוראה מהרבנים להצביע אליו. אלא שברגע האמת התיאוריה הזו קרסה, לאחר שאפילו חסידות בעלז, הגדולה ביותר בירושלים, יושבת עדיין על הגדר.

יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, ניסה במהלך של הרגע האחרון להיפגש עם האדמור מבעלז כדי לשכנעו להביע תמיכה בליאון, אולם זה סירב לפגושו. אם כל זאת לא מספיק, הרי שגם האדמור מגור פרסם היום הודעה בה קרא לחסידיו להצביע למועמד שירצו.

במקביל, דרעי פנה גם לרב שמואל אוירבך המריץ מטעמו מועמד חסר סיכוי לראשות העיר, ופוגע אף הוא בסיכוייו של ליאון, אך גם המהלך הזה לא הניב פירות. אוירבך, אגב, סירב להסיר מהרשימה את המועמד שלו למרות פתק שהונח על שמשת מכוניתו המאיים על חייו.

זירה מעניינת נוספת היא סביב האיש השני העומד מאחורי ליאון - אביגדור ליברמן. מבחינת יושב ראש ישראל ביתנו הבחירות מחר הן מבחן כוח משמעותי, והיום הודו מקורביו כי העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע מלתמוך בליאון פגעה בליברמן והכעיסה אותו.