כך תוכלו לחסוך עד 30% מסל הקניות לחגים

פחות משבועיים נותרו עד ערב ראש השנה, מרוץ הקניות לארוחות החג כבר החל. מדובר בהוצאה של מאות ואולי אלפי שקלים למשפחה מארחת. איך אפשר לחסוך בהוצאות בלפחות 30%? מותגי הבית של הרשתות הגדולות. אבל האם האיכות והטעם מצדיקים את השינוי בהרגלי הצריכה?

סופר מרקט
סופר מרקט | צילום: אימג' בנק / Getty Images

רגע לפני החגים, הקניות הגדולות עוד לפנינו. רבים מהקונים מתעקשים על המותגים הגדולים והמוכרים, אך מותגי הבית של רשתות השיווק מאפשרים להוזיל בצורה משמעותית את הקניות לחג.

(09:12 דקות)

החלפת המוצרים המוכרים במותגי הבית מאפשרת להוזיל את עלויות הקנייה בעד 30%. הפער בין מחירי המוצרים עצום, אך הרשתות טוענות שהמוצרים אותם מוצרים, ורק האריזה היא שמשתנה.

רוב המוצרים המשתייכים למותגי הבית מגיעים מיצרנים קטנים מהפריפריה, שמייצרים במקביל גם עבור הרשתות הגדולות בקו ייצור שונה באותו המפעל. כלומר, מדובר במוצרים כמעט זהים - ומה שנותר הוא רק הפער במחיר.

השף ישראל אהרוני טוען כי מותגי הבית נתפסים כפחות איכותיים, אך בדיקת טעמים שערך, העלתה כי ברוב המקרים אין הבדל באיכות שמצדיק את פער המחירים בין המותגים.

למרות החיסכון הגדול שמאפשרים מותגי הבית, אחוז המכירות של המוצרים האלה מכלל המכירות נע בין ארבעה לעשרה אחוזים בלבד. לעומת זאת, ברשתות בחו"ל, מותג הבית תופס בין 30 ל-40 אחוזים מכלל המכירות.