הסתה בירושלים: מפגינים תלו שלטים "לא לשופטים שמאלנים"

מפגינים תלו שלטים מול הכנסת ובית המשפט העליון הקוראים לשרת המשפטים איילת שקד שלא למנות שופטים שמאלנים לבית המשפט העליון

השלטים מחוץ לכנסת. היום

הסתה נגד בית המשפט: כמה מפגינים תלו היום (שני) שלטים בהם קריאות מסיתות נגד שופטים ובית המשפט העליון. השלטים שהציגו בין היתר שופט אוחז בסכין וחותך את מפת ארץ ישראל, הגיעו על רקע המאבק לבחירת שופטים לבית המשפט העליון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

השלטים נתלו על ידי מספר מפגינים מחוץ לבית המשפט העליון ומשכן הכנסת בירושלים. כעבור זמן קצר משמר הכנסת הרחיק את המפגינים מהשטח אך השלטים שהדביקו נשארו.

''כללי משחק חדשים''
''כללי משחק חדשים''

השלטים הקוראים לשרת המשפטים איילת שקד שלא להתפשר ולא למנות שופטים "שמאלנים קיצוניים". השלטים קוראים לשרת המשפטים לקבוע "כללי משחק חדשים" ולא להתפשר בהליך מינוי השופטים.

''די למינוי שופטים שמאלנים''
''די למינוי שופטים שמאלנים''

המחלוקת לבחירת שופטים חדשים לבית המשפט העליון ממשיכה להחריף כשמערכת המשפט, ובראשה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, מתנגדת למועמדים של השר כחלון והשרה שקד וטוענים כי הם אינם ראויים.

"שלטי ההסתה הם רק סימפטום של הרוח הרעה המנשבת כלפי מערכת המשפט מכיוון הכנסת והממשלה", אמרה חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני). "מי שמבקשים באמצעות הסתה, איומים והפחדה להשפיע על בחירת השופטים, עושים זאת לא רק בניגוד לדמוקרטיה, אלא אף בניגוד לרוח היהדות, רוח אותה אמורים היו ללמוד בפרשת השבת האחרונה".