"זו רק דעה, לא צריך לבטל מנוי"

במחלקת המנויים של עיתון "הארץ" מתמודדים עם שיחות זועמות אחרי מאמרו של יוסי קליין. בהקלטת שיחה עם אחת העובדות היא אומרת: "אמרו לנו להגיד ש'הארץ' עיתון דמוקרטי"

הארץ, בנין, עיתון
הארץ, בנין, עיתון | צילום: חדשות 2

קולות הביקורת נגד מאמרו של יוסי קליין בעיתון "הארץ" עדיין לא פסקו, ובמחלקת המנויים של העיתון תודרכו העובדים כיצד להגיב לשיחות זועמות. בהקלטת שיחה עם אחת מעובדות המחלקה, היא נשמעת אומרת כי "אמרו לנו להגיד ש'הארץ' עיתון דמוקרטי, זה הכעיס גם אותי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

[brightcove_iframe video_id='lakochot_haaretz_vtr2_n20170413_v1' autoplay='0' credit='כך מתמודדים במחלקת המנויים של "הארץ". האזינו' desc='' kid='' duration='0'']

"לא חושבת שצריך לבטל מנוי, זאת רק הדעה שלו", נשמעת העובדת אומרת. "התקשרו הרבה אנשים כועסים, חלקם הקפיאו מנוי, אולי שניים ביטלו בינתיים. לא יודעת אם תצא התנצלות, או אם לא יתנו לו לכתוב בקרוב".

בתוך כך, מו"ל העיתון עמוס שוקן אמר הערב (חמישי) בריאיון ל"שש" עם עודד בן עמי כי "ליוסי קליין יש זכות להביע את דעתו". עם זאת, ציין שוקן כי "יכול להיות שהמונח 'הדתיים הלאומיים' כפי שהופיע בחלקו העליון של המאמר, לא היה צריך להיות מבוטא".

''לקליין יש זכות להביע את דעתו''. שוקן
''לקליין יש זכות להביע את דעתו''. שוקן | צילום: חדשות 2

שוקן אמר בריאיון כי הוא מקבל חלק מדבריו של קליין, "ככל שהדבר נוגע לנוכחות הפוליטית של הדתיים הלאומיים באמצעות הבית היהודי, וזו גם הכוונה שלו". שוקן הוסיף: "משטר האפרטהייד שמונהג בשטחים ושנובע ממפעל ההתנחלות מסכן את ישראל יותר מחיזבאללה. זו דעתי.

שוקן התייחס גם לכך שדברים חריפים מדבריו של קליין לא זוכים לאותה ביקורת. "אם כל ביקורת על מה שעושה נפתלי בנט בחינוך החילוני למשל תוגדר כאנטישמיות אז בוא תסגור את התקשורת בכלל", אמר. "הייעוד של 'הארץ' הוא לקיים מעל דפיו את הדיון הציבורי בסוגיות החשובות של מדינת ישראל, ומי שיקרא את המאמר לא יכול להתעלם מהחלק שלו בדיון, שהוא קריטי למדינה ולחברה. יוסי קליין כתב את המאמר מדם ליבו".