זה פרק הזמן הנדרש כדי ללכוד את תשומת ליבם של גיימרים

בעוד הרגלי השימוש של צעירים בסמארטפון משתנים, הרי שגם מודל הפירסום במובייל משתנה בהתאם. טור מיוחד של יונתן אטיאס, מייסד ומנכ"ל Sayollo

6 שניות וזהו? כך תכבשו את ליבם של גיימרים במובייל | צילום: צילום: Envato Elements

למעלה משליש מהאנשים בעולם מחזיקים בסמארטפון ומבלים חמש שעות בממוצע ביום במכשירי המובייל שלהם ולמעלה משש שעות בשבוע במשחקי מובייל. עם קהל גיימרים כה רחב, מותגים מחפשים דרכים יצירתיות להגיע לעינו ולכיסו של השחקן. עד היום, הקמת אתר ופוסטים בערוצי הסושיאל היו דרכים מצוינות כדי להפיק תועלת בערוצים הדיגיטליים, אבל כיום נתונים אלה מוכיחים ששם המשחק הוא מוניטיזציה, היכולת לתרגם את שהותם של הגיימרים במשחק לרווחים.

ועדיין, כשזה נוגע לפרסום במשחקי מובייל, האתגר הוא אמיתי. סף הקשב האנושי כבר עומד היום על פחות מ-8 שניות. יחד עם העובדה שגיימרים מחכים בשקיקה ללחוץ על כפתור ה"דלג" כדי לחזור חזרה למשחק, היכולת של מותגים להביא להנעה ולמעורבות השחקנים היא מועטה. אז איך מותגים יכולים לשכלל את יכולות הפרסום והמוניטיזציה מבלי להסתכן באובדן הקשב של הגיימר או בשיבוש חווית המשחק? מודל פרסומות של 6 שניות עונה לכל הצרכים שצוינו – הוא קצר, לעניין, מרתק אך לא פולשני.

מדוע 6 שניות?

זה לא סוד שהוידאו הפך לכלי שיווק פופולארי ויעיל, אך בעולם של קשב מוגבל מודעות ארוכות של 30 שניות פשוט לא עובדות. מותגים מתחרים אחד עם השני על זמן הקשב המצומצם של קהל היעד בעולם שהוא רווי בפרסומות. לכן מודעה קצרה יותר תהיה אפקטיבית יותר, ואם היא יכולה להיות קצרה יותר מ-8 שניות, סף הקשב הממוצע של משתמש, יש סיכוי גבוה יותר שהמשתמש יצפה בה ויפנים את מסריה.

''בעוד שחקני המובייל לא יכולים לדלג על פרסומות ה-6 שניות, הם רחוקים מלהיות מורדים על ידה'' | צילום: צילום: Envato Elements

מודעת הבאמפר, פורמט של פרסומת וידאו קצרה בת 6 שניות בלבד, שהושק בשנת 2016 על ידי YouTube ומאז אומץ על ידי מפרסמים דיגיטליים בכל מקום, לוכד את תשומת ליבו של הגולש מבלי לבחון את סבלנותו, ע"י דחיסת הודעה קצרה, אך ישירה, במינימום זמן. חוץ מהעובדה שקשה לדלג על פרסומת וידאו של 6 שניות, היא משפיעה ב- 8-11 אחוז יותר על תשומת הלב של הגולש פר שנייה, לעומת מודלים אחרים של פרסומות מובייל.

פרסומת השש שניות תופסת תאוצה כשמשווקים וגופי תוכן מוצאם ערך מוסף בפרסומות וידאו קצרות יותר, לאור הקלות שבה ניתן להתאים ולהפעיל אותן בפלטפורמות מרובות, כדי להבטיח שהן מתאימות לכל ערוץ וקהל אותו הם מטרגטים ביתר דיוק. זאת ועוד, ככל שהמודעה קצרה יותר, כך המחיר הנדרש עבור שטח המודעה יורד. כך, פרסומות של 6 שניות מביאות להחזר השקעה (ROI) גבוה יותר עבור המותגים, ולכן יותר ויותר מותגים מאמצים את מודל הפרסומת הזה.

יחד עם זאת, פרסומת וידאו אחת קצרה במהלך משחק מובייל אינה מספיקה כדי לחדור את מודעות השחקן ולייצר אפקט תדמיתי מתמשך. כדי לייצר לידים אמיתיים ולהגדיל את יחס ההמרה, על בעלי האתרים לוודא שהשחקנים צופים בפרסומות שלהם בפלטפורמות מרובות ובאמצעות אסטרטגיות ייחודיות להעברת מסרים.

יונתן אטיאס, שותף מייסד ומנכ''ל Sayollo (סייולו) | צילום: צילום: שי הנסב

במילים אחרות, המפתח להצלחה עבור המותגים הוא פשוט: שימוש בפרסומות של 6 שניות כדי לחזק את המסרים הפרסומיים הקיימים שלהם במודעות ארוכות, כגון פוסטים בבלוג או במדיה החברתית או דרכים אחרות של תוכן דיגיטלי. מה שחשוב הוא שמותגים ישמרו על מסר צלול וברור, גם כשהוא נסרק בעינו של הגיימר חסר הסבלנות. גרפיקה יכולה לשרת את מטרות הפרסום, בדיוק כמו טקסט או תוכן קולי.

אם כבר פרסומות אז שיהיו 6 שניות

בעוד שחקני המובייל לא יכולים לדלג על פרסומת ה-6 שניות, הם רחוקים מלהיות "מוטרדים" על ידה, בשונה מפרסומת ארוכה יותר, והם אפילו מתעניינים במה יש לפרסומת הקצרה להציע. כך, הם מפיקים תועלת מצפייה בפרסומת המלאה, ואולי לומדים דבר או שניים על המותג, ללא הסחת דעת. הפרסומות הקצרות האלה תורמות לשיעור זכירות גבוה יותר של המותג, כך שגיימרים יכולים להגיע בקלות לאתר או לחנות של המותג עם סיום המשחק, ללא הפרעה בחווית המשחק.

בשורה התחתונה הפרסום חווה מהפכה רגשית בחווית משחקי המובייל, ע"י הטמעה של פרסומות בנות שש שניות. פרסומות קצרות אלה שומרות על השחקנים בתוך המשחק, ומבטיחות חווית משחק חיובית והשתקפות חיובית של המותג המפרסם, בתוך המשחק, בעיניו של הגיימר.

הכותב הוא  מייסד ומנכ"ל Sayollo המפתחת מודל פרסומות מבוסס חוויה בסביבת משחק המובייל