ניתוח חדש יאט את הזדקנות האישה: "לא חלום - מהפכה אמיתית"

פרופסור שוקי דור, מחלוצי טיפולי ההפריה בישראל, סיפר בריאיון ל"שש" - אמנון לוי על הטיפול הייחודי, שמציע להשתיל שחלות צעירות בנשים בוגרות - ולזכות אותן בעור מתוח גם בשנות ה-50 לחייהן

זמן צפייה: 04:01

בשורה מהפכנית לנשים: רופאים בבריטניה פיתחו טיפול ייחודי שמבטיח להאט את תהליך ההזדקנות של האישה ב-20 שנים. כל זאת, באמצעות ניתוח פשוט שנמשך 30 דקות בלבד, שעשוי להכחיד את טיפולי הבוטוקס.

הטיפול החדשני נערך בעזרת לקיחת רקמות שחלה מאישה המעוניינת בטיפול כבר בשנות ה-30 לחייה, והשתלתם בגופה כשהיא מגיעה לשנות החמישים, בהן הפוריות פוחתת. זאת, על מנת שתזכה להורמונים של אישה צעירה גם בהמשך חייה.

פרופסור שוקי דור, מחלוצי טיפולי ההפריה בישראל, הסביר בריאיון ל"שש" - אמנון לוי, כמה מהותי הוא השינוי שמביאה עימה הרפואה המודרנית: "זה חלום ואפילו מהפכה אמיתית. בגיל החמישים הפעילות השחלתית של אישה יורדת וההורמונים יורדים. התקופה זו משפיעה על כל הפיזיולוגיה של הגוף".

כתבות נוספות בחדשות 13:

"כאבי תופת": המדינה לא מפקחת על ענף האסתטיקה, המטופלים בסכנה

סובלים מהזעת יתר? הבוטוקס לשירותכם

לא רק בון ג'ובי: האמנים שחורכים את הבמות גם אחרי גיל 50

פרופסור שוקי דור
פרופסור שוקי דור | צילום: חדשות 13

הפרופסור סיפר כי הרעיון לטיפול החדשני הגיע בכלל מטיפולי פוריות שבהם עסק: "עוד בסוף שנות התשעים התחלנו להקפיא רקמות שחלתיות, כדי לשמר פוריות לנשים חולות סרטן. ב-2005, בבית החולים שיבא עשיתי השתלת קטעי שחלה בפעם הראשונה בעולם – והפוריות חזרה, נשים ילדו".

לדבריו, "עכשיו אנחנו מדברים על אותן קטעי רדמת שחלה שיחדשו גם את הפעילות ההורמונלית – אותן נשים שהיו בבלות מוקדמת חזרו לשנות הפעילות שלהן".

כאמור, משמעות דבריו של דור היא שיתאפשר לקטוע רקמות שחלה של אישה בגיל צעיר, להשתיל אותן שוב בקלות כשהיא מגיעה לשנות החמישים - ולזכות בהתחדשות הורמונלית ששחלה צעירה מציעה לגוף: "אפשר לגרום ללידות והריונות באותה צורה, אבל בדרך כלל נשים רוצות דברים אחרים – עור מתוח, עצמות חזקות ולב בריא".

ניתוח, אילוסטרציה
ניתוח, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

כעת, מלבד היתרון הבריאותי שיש לניתוח, שוק הניתוחים הפלסטיים עצמו צפוי לעבור מתיחת פנים: "לא יהיו צריכים לעשות ניתוחי בוטוקס. יקחו חתיכות קטנות של קטעי שחלה, ישתילו מתחת לזרוע בניתוחון פשוט – וזה יחזיק למשך חמש שנים".

דור מסביר כי את המהפכה קשה ליישם בתקופה זו, משום שהיא דורשת מנשים להגיע לניתוחון שנדמה כי אינן צריכות בשלב זה בחייהן: "קשה ליישם את המהפכה, כי זה אומר שאישה בת 35 תגיע לניתוח קטן", אולם מדבריו של המומחה עולה כי המחיר שתשלם אישה שמעוניינת בטיפול, לא יהיה גבוה: "הודות לכך שזו רקמה עצמית – היא נשתלת מיד. לא יהיה צורך בניתוחי הקוסמטיקה שאנחנו מכירים".