משפחת הנעדר איתמר אוחנה: "יודעים שהוא אינו בחיים"

חננאל אוחנה, אחיו של איתמר שנעדר מאז יום רביעי בכינרת, קורא להמשיך בחיפושים אחר גופת אחיו. "השלמנו עם זה שהוא לא יישאר בחיים", אמר בריאיון ב"נכון להבוקר" בגלצ

זמן צפייה: 01:21

אחרי שאתמול אותרו גופותיהם של לירון כראדי (17) ונחמן איטח (21) שנסחפו על מזרן בכינרת ביום רביעי, חננאל אוחנה, אחיו של איתמר (19) שנעדר אף הוא, קורא הבוקר (שלישי) להמשיך בחיפושים אחר גופתו. "אנחנו יודעים שהוא כבר לא בחיים, אנחנו רק רוצים קבר לעלות אליו", אמר אוחנה בריאיון ב"נכון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

שישה ימים נמשכו החיפושים אחר השלושה, עד שאמש נמצאו גופותיהם של כראדי ואיטח. ההתקדמות בחיפושים הושגה הודות לסונאר וציוד מתקדם של חיל הים, שהצטרף למאמצי החיפוש הנרחבים. כעת, במשפחתו של איתמר אוחנה שטרם אותר, מקווים שהכוחות יצליחו להגיע גם אל גופת בנם.

איתמר אוחנה
איתמר אוחנה

"החיפושים מתרכזים באזור הצפוני של הכינרת, כי המקרה של אחי התרחש במקום זהה לחלוטין לשניים האחרים", הסביר אוחנה. "צוות של חיל הים ומשטרת ישראל מחפשים אחריו, ואנחנו מחכים לבשורות".

מאמצי האיתור בכינרת
מאמצי האיתור בכינרת | צילום: דוברות המשטרה

"איתמר היה ילד מיוחד, ילד שכולו טוב, הכל היה סובב סביבו", סיפר. "הוא נכנס למים במטרה להציל את החברים שלו. יחד עם התקווה והאופטימיות, התחושות אצלנו קשות. מעבר לתחושה האיומה של להישאר אחרונים - אנו חוששים להישאר לבד ללא משהו לנשק ולחבק אותו".

"אל תשאירו אותנו לבד"

בריאיון עמו סיפר כי בני המשפחה מחזקים זה את זה ברגעים הקשים, וכי הם השלימו עם המצב הקשה. "אנחנו יודעים שאיתמר כבר לא בין החיים", אמר. "אנחנו מתמקדים בלמצוא אותו כדי שיהיה משהו לראות לעלות אליו, כדי לא להסתכל על המים ולהשתגע".

''אל תשאירו אותנו לבד''
''אל תשאירו אותנו לבד'' | צילום: דוברות המשטרה

בהקשר זה קרא אוחנה לציבור להמשיך לתמוך במשפחה, כך שהמאמצים לאיתור גופת אחיו לא יופסקו. "עם ישראל - תמשיכו להיות איתנו ולחזק אותנו, אל תעזבו אותנו לבד, תעזרו לנו", קרא. "אם לא אתם - אנחנו ניפול".

''הסריקות טרם הסתיימו''
''הסריקות טרם הסתיימו'' | צילום: דוברות המשטרה

בשעות הצהריים תתקיים הלוויתו של לירון כראדי בבית העלמין באור עקיבא, וכן הלווייתו של נחמן איטח בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים. אמש, עם ההודעה על מציאת שתי הגופות, הודיעה המשטרה כי מאמצי החיפושים יימשכו עד לאיתורו של אוחנה. מוקדם יותר ציינו במשטרה כי "כלל המאמצים הובילו למציאת שתי גופות באזור בו התמקדו החיפושים". הציוד של חיל הים, ובו הסונאר, סייע לסמן עבור הצוללנים את מיקום הגופות ו"לאפשר להביא אותם לחוף לצורך זיהוי".

"טרם הסתיימה סריקת כל השטח שתוחם", ציינו. "משטרת ישראל מפקדת על כלל מאמצי החיפוש בימים האחרונים מאז היעדרות הצעירים וזוכה לשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל וכוחות ההצלה האחרים. נמשיך במאמצי החיפוש בניסיון לאתר את כלל הנעדרים".