גאווה: ברקוביץ' בהיכל התהילה

כוכב העבר הישראלי נבחר יחד עם עוד חמישה שחקנים בינלאומיים ומאמן אחד להיכנס להיכל התהילה של הכדורסל העולמי. כניסתו הרשמית של ברקוביץ תתקיים בטקס בשוויץ במהלך חודש ספטמבר הקרוב

נכנס להיכל התהילה - ברקוביץ' (ארכיון)
נכנס להיכל התהילה - ברקוביץ' (ארכיון) | צילום: (משה שי / פלאש 90)

פדרציית הכדורסל הבינלאומית הכריזה היום כי אגדת הכדורסל הישראלי, מיקי ברקוביץ' יהיה אחד מהשחקנים שייכנסו להיכל התהילה של הכדורסל העולמי. ברקוביץ' בן ה-63 נבחר השנה יחד עם כוכבי ה-NBA שאקיל אוניל וטוני קוקוץ' ועוד ארבעה כוכבי כדורסל עולמיים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ששת השחקנים והמאמן שנבחרו מבין 150 מועמדים שהגיעו לקו הגמר השנה ייכנסו רשמית להיכל בטקס שייערך במטה הארגון בשוויץ במהלך חודש ספטמבר. "השבעה הם מהמצויינות שאי פעם שיחקו", אמר יו"ר פיב"א. "אנחנו מברכים אותם על הרגעים הגדולים שלהם ולא יכולים לחכות לכבד אותם".

''מברכים על הרגעים הגדולים''
''מברכים על הרגעים הגדולים'' | צילום: (משה שי / פלאש 90)

מיקי ברקוביץ׳, שגדל מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, עלה לבוגרים ב-1971 ושיחק במכבי עד 1988 (פרט לעונה אחת במכללות). ברקוביץ' הוא שיאן התארים בצהוב וזכה עם מכבי ב-32 תארים - 16 אליפויות, 13 גביעי מדינה, שני גביעי אירופה (כולל הזכייה ההיסטורית ב-1977) וזכייה בגביע הבן-יבשתי.

מיקי, שאחראי על אינספור רגעים קסומים וסלי ניצחון ב-16 העונות שלו במכבי, הוא מלך הסלים של מכבי תל אביב בכל הזמנים בליגה הישראלית ובגביע אירופה.בסוף שנות השמונים עזב ברקוביץ' את מכבי תל אביב, הקבוצה בה גדל ושיחק עבור מכבי ראשון לציון, הפועל ירושלים והפועל תל אביב, עד שפרש בשנת 1995.

כמי שליווה את מיקי מיומו הראשון במכבי, לפני כמעט 50 שנה, אני מאוד מתרגש", אמר שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב. "אין ראוי ממיקי, שאחראי על כל כך הרבה ניצחונות ורגעי אושר למדינה שלמה, למקום של כבוד בהיכל התהילה של הכדורסל. זהו כבוד גדול גם למדינת ישראל וגם למכבי תל אביב, המועדון בו צמח והגיע לשיאו".