כדאי שתקראו את זה לפני שתורידו את הפרק האחרון של משחקי הכס

היום בלילה ישודר הפרק האחרון בסדרה המצליחה "משחקי הכס" והעולם כולו מתרגש. על פי חוקרי הסייבר של מעבדת קספרסקי נראה כי יש מי שמתכננים לנצל את ההתלהבות הזו 

משחקי הכס | צילום: HBO

אם בשנים האחרונות נדמה היה שתופעת הורדת סרטים וסדרות באמצעות אפיקים לא חוקיים הצטמצמה, הרי בשנה הקרובה אנו עתידים לראות מגמה הפוכה לגמרי. בעקבות ריבוי פלטפורמות הסטרימינג השונות, הרי שישנה תחרות עזה על כיסו של הצרכן. מהצד השני כיסו של הצרכן מוגבל, ובעולם ובו כולנו חייבים לצרוך הכל מהכל, עכשיו ומיד – הרי שחלק חוזרים לאותם אפיקי צפייה והורדה פיראטים (טורנטים, הורדות ישירות וכו') – וכן, יש מי שמנצל את המגמה הזו לרעה.

חוקרי מעבדת קספרסקי בחנו מקורות של קבצים זדוניים בשנים 2017 ו-2018 וזיהו כי הסדרה שמובילה את הרשימה היתה "משחקי הכס". ב-2018, היא הופיעה ב-17% מכל התוכן הפיראטי הנגוע, עם 20,934 משתמשים מותקפים. זאת על אף העובדה שב- 2018 לא פורסם אף פרק חדש של "משחקי הכס", וכי סדרות אחרות בדירוג זכו לקידום ויחסי ציבור משמעותיים. אחריה נמצאות "המתים המהלכים", עם 18,74, ו"החץ" עם 12,163. נקודה מעניינת היא שבכל אחד מהאירועים הזדוניים שזוהו במערכות מעבדת קספרסקי, מפיצי הקוד השתמשו בפרק הראשון והאחרון של כל עונה,– לדוגמא, בפרק "The Winter Is Coming" מהעונה הראשונה של "משחקי הכס". כעת שאנו עומדים לפני הפרק האחרון של הסדרה הרי שהפרק המדובר צפוי לשבור שיאי צפייה ובמקביל – שיאי הורדה פיראטית.

כיצד תסתיים הסדרה האהובה | צילום: קרדיט: HBO

"אנו יכולים לראות בבירור כי מפיצי הקוד הזדוני מנצלים סדרות טלוויזיה שיש להן ביקוש גבוה באתרים פיראטיים" אומר אנטון איבנוב, חוקר אבטחה במעבדת קספרסקי."אלו הן בדרך כלל סדרות דרמה או פעולה שזוכות לקידום רב. הפרקים הראשונים והאחרונים מושכים את רוב הצופים, והם בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להוות מסווה לקוד זדוני. אנשי ההונאות ברשת מסתמכים על הנאמנות לסדרה ועל חוסר הסבלנות של הצופים.

אז מה עושים? ובכן כמובן שעדיף תמיד להשתמש בשירותים רשמיים המוכרים כמפיקים או מפיצים של תכני טלוויזיה. אך במידה ובחרתם שלא לעשות זאת, הרי שכדי להימנע מליפול קורבן לתוכנות המתחזות לסדרות טלוויזיה, במעבדת קספרסקי ממליצים לשים לב קודם לסיומת הקובץ שאתם מורידים. אפילו אם אתם עומדים להוריד פרקים של סדרה ממקור שאתם חושבים שהוא אמין. הקובץ צריך להיות בעל סיומת .avi או .mkv או mp4, ולבטח לא .exe . עומד ממליצים שם לשים לב היטב למקוריות האתר, אל תבקרו באתרים המאפשרים לצפות בסדרה עד שאתם בטוחים כי אלו אתרים מוכרים שהכתובת שלהם מתחילה ב- https. בדקו היטב את הפורמט של כתובת ה- URL ואת האיות של שם החברה לפני שמתחילים בהורדה. אל תלחצו על קישורים חשודים, כגון כאלה המבטיחים צפייה מוקדמת של הפרק החדש.