בני גורן 2.0: יישומונים, שיעורים מקוונים - וקבוצות למידה

כולנו זוכרים את ספרי המתמטיקה עבי הכרך שליוו אותנו כל ימי התיכון. כעת, בנו של גורן מתאים את חוויית הלימוד לדור הצעיר. "אסור שתלמיד יישאב למכונת זמן"

זמן צפייה: 02:19

כיצד היו נראים חייהם של מיליוני תלמידים ותלמידות במהלך השנים בלי ספרי המתמטיקה של בני גורן, האיש שהביא את הפונקציות והשברים לכל בית ובית-ספר בישראל? עכשיו, הספרים הנצחיים עוברים ליישומונים, שיעורים מקוונים וקבוצות למידה אינטרנטיות.

עבור רבים מאיתנו הספרים הישנים עוררו לא מעט סיוטים בתקופת התיכון. בשביל אלון גורן, הם היסטוריה משפחתית. אבא שלו הוא האיש שחתום על ספרי המתמטיקה המוכרים, אבל עכשיו, כשיש דור חדש במשפחה, הוא מביא איתו גם דור חדש בלימודי המתמטיקה.

כתבות נוספות בחדשות 13

חמישי ב"המקור": כך פעל סגן שר הבריאות ליצמן למען עברייני מין

"התרגשות מטורפת": מדונה נחתה בישראל לקראת הופעתה באירוויזיון

מחומרי החקירה עולה: נתניהו ביקש סיגרים ממילצ'ן ביום הזיכרון

פתרון מבחן בשידור חי
פתרון מבחן בשידור חי | צילום: החדשות 13

אלון הוא מנהל פיתוח עסקי בחברת "וויימאת' בני גורן", שמשיקה השנה אתר אינטרנט חינוכי שבו שיעורים והסבר בעזרת וידאו, מצגות, תרגילי עזר, ואפילו שיעורים פרטיים שיעזרו לתלמידים להתמודד עם החומר.

המיזם החדש גובה עשרות שקלים בחודש לתלמיד ומנסה להתחבר לצעירים של היום, שלמידה מספר כבר לא מספיקה להם כדי להתמודד מבחן הבגרות במתמטיקה. "תלמיד שנכנס היום לכיתה - אסור לו להישאב למכונת זמן", הסביר אלון, "אסור שבכיתה חוויית הלמידה שלו תהיה שונה מהחוויות מחוץ לכיתה. הוא חייב גירויים שיעוררו סקרנות ויפתחו יצירתיות".

הימים הללו הם ימי שיא בלימודי המתמטיקה. בשבוע הבא תיערך הבגרות ומשרדי החברה הפכו לאולפן שפותר בשידור חי מתכונות לקראת הבחינה. בכל הזמן הזה, האיש שהוא המותג - בני גורן - ממשיך להיות נחבא אל הכלים, קנאי לפרטיותו. "הוא אוהב לעבוד מאחורי הקלעים", ציין אלון בנו, "לתת לתוכן ולתוצרים לדבר בעד עצמם. פרטיות היא מדיניות ארוכת שנים".