"גדול המתעדים של הישראליות"

מאז קום המדינה תיעד חתן פרס ישראל דוד רובינגר את מנהיגי ישראל ברגעים מיוחדים שנצרבו בתודעה עד היום. כעת, עם לכתו, המערכת הפוליטית נפרדת ממנו בצער: "היה מושא להערצתי"

דוד רובינגר

חתן פרס ישראל דוד רובינגר, שהלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 92, הותיר חותם על צילומי העיתונות בארץ ותיעד לאורך שנות עבודתו את מנהיגי המדינה מראשית הקמתה. כעת, עם לכתו, המערכת הפוליטית נפרדת ממי ש"יצר את ההיסטוריה בעדשת מצלמתו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

תמונת הצנחנים בכותל
תמונת הצנחנים בכותל | צילום: דוד רובינגר, לע''מ
בגין ישן במטוס
בגין ישן במטוס | צילום: דויד רובינגר

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד: "דוד הנציח בצילומיו את ההיסטוריה כפי שזו תהיה חקוקה בנו תמיד. את יצירתו נמשיך לחוש מעיני הצנחנים הנושאים עיניהם אל הכותל ומתווי הפנים מלאי ההבעה של מנהיגי ישראל אותם לכד בשעות הקשות והמרוממות ביותר של חיינו. אמשיך לשאת את דמותו המיוחדת איתי, כשהוא חמוש במצלמה הוותיקה והנאמנה".

שרת התרבות מירי רגב אמרה כי רובינגר "הקפיד ללכוד בעדשת מצלמתו את הרגעים המכוננים של עמנו לצד רגעים אנושיים שרק עין חדה כשלו ידעה לתעד. רגעי הקסם של היומיום לצד רגעים מכוננים בסיפור תקומתנו בארצנו שלכד ביצירותיו הם אלו המשאירים את דוד חי בזיכרון התרבותי שלנו".

רבין ודיין נחים במטוס
רבין דיין | צילום: דוד רובינגר, רפרודוקציה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין העלה לטוויטר תמונה משותפת שלהם מתערוכה שערך בכנסת ואמר כי הוא "יישאר גדול המתעדים של הישראליות. היכרתיו מקרוב וזכיתי לחנוך בכנסת תערוכות מתצלומיו".

שרון ורעייתו
שרון ורעייתו | צילום: דוד רובינגר

ח"כ נחמן שי סיפר כי רובינגר היה מושא להערצתו: "בשקט, בחכמה, במקצועיות, עם אצבע מחושבת ורגישה שרטט, צבע והנציח את ההיסטוריה שלנו. אחסר אותו".

שמעון פרס
שמעון פרס | צילום: דוד רובינגר

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון: "דוד רובינגר צילם אירועים ואנשים מקום המדינה. צילם גם אותי עם מצלמת הלייקה שלו. מצילומיו משתקפת נפש אמן ועין ציונית בוחנת".