הלחם והחמאה: מכבי ת"א תנסה לגבור על באיירן - ולהתקרב לצמרת

אלופת ישראל תארח את הגרמנים למשחק קל על הנייר. ספרופולוס מקווה לקבל בחזרה את כספי, לעצור את גרג מונרו, ולהשתמש בחמישייה ההגנתית שלו כדי לשבש ליריבה את שטף המשחק • כדור מהצד

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

לאחר שחזרה למסלול הניצחונות, מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את באיירן מינכן למשחק שאסור לה להפסיד בו. יכולת הקבוצה הגרמנית מעט מתעתעת, מצד אחד מדובר בקבוצה לא חזקה במיוחד, שרשמה עד כה ארבעה ניצחונות בלבד, אך מנגד היא הראתה את הפוטנציאל הגלום בה כשגברה על מילאנו, ריאל מדריד ואולימפיאקוס.

בביתה, הפגינה באיירן יכולת די גבוהה עד כה, אך בחוץ לא הצליחה לנצח העונה אפילו פעם אחת. עם זאת, יש לזכור שלגרמנים מצפה המשך לו"ז משחקים קל יחסית, כאשר עד סוף הסיבוב הם יפגשו ארבע מהקבוצות החלשות במפעל – זניט סנט פטרסבורג, אלבה ברלין, ז'לגיריס קובנה והכוכב האדום בלגרד.

לעוד כתבות בנושא:

ברקע מכת הפציעות: מכבי ת"א תנסה לחזור למסלול הניצחונות

יכולה לגבור על הסגל הנוצץ באירופה? מכבי ת"א יוצאת לברצלונה

עם האוכל בא התיאבון: האם מכבי תל אביב מסוגלת לנצח באיטליה?

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

עבור הצהובים, מדובר במפגש חשוב למדי. לספרופולוס וחניכיו אסור להשאיר נקודות קריטיות אצל קבוצות תחתית, שהן הלחם והחמאה שלה, אם ברצונם להישאר בשמינייה הראשונה עד סוף הסיבוב הראשון. מכבי זקוקה מאוד לאוויר, לקראת המשחק בשבוע הבא נגד צסק"א, כאשר היא יודעת שבו היא בהחלט עלולה להפסיד. ניצחון הערב יבטיח את אחד משמונה המקומות הראשונים גם בשבוע הבא, ללא קשר לתוצאה נגד הרוסים.

הנפילה של באיירן השנה קשה לפענוח, כיוון שגם הלו"ז הקשוח באופן יחסי לא מסביר היטב את הירידה ביכולת הקבוצה. הכוכב הגדול אשתקד, דרק ויליאמס, אומנם עזב, אך את מקומו ממלא גרג מונרו עם מספרים לא פחות טובים. יתר השחקנים החשובים, דנילו בארטל, ניאהד דדוביץ', ולדימיר לוצ'יץ' ומאודו לו – נשארו בסגל ומציגים מספרים דומים יחסית.

אלא, שהתשובה נמצאת דווקא אצל קבוצות אחרות - יתר הליגה התחזקה משמעותית, והאדומים, שלא השתפרו, דורכים במקום ונשארים מאחור ביחס להן. הגרמנים עדיין אותה קבוצה שקולעת באחוזים יעילים מאוד, אך יחד עם זאת מתקשה בריבאונד, דבר שמעניק יתרון רב למתחרות שלה כשאין את הקהל הביתי שיחפה על החיסרון בצבע. אולם, בזמן שברצלונה השקיעה כסף רב כדי להפוך מפלצת, מילאנו סתמה את החורים ופנאתינייקוס ומכבי שיפרו את נקודות החולשה, באיירן היא אותה גברת בשינוי אדרת, שלא מספיקה לה השנה.

שחקני מכבי תל אביב בכדורסל עומרי כספי וטאריק בלאק
שחקני מכבי תל אביב בכדורסל עומרי כספי וטאריק בלאק | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

ובכל זאת, לגרמנים יש הפעם סיכוי להפתיע, בעיקר אם כספי ובלאק ייעדרו מההתמודדות. להאנטר ואייסי צפוי להיות קשה מאוד מול מונרו, בארטל, זיספר ולוצ'יץ'. מדובר בשחקני פנים איכותיים, גם אם לא מהקשוחים בליגה. כדי לנצל את הרוך של שחקני היריבה, צריך ספרופולוס לדבוק בדקות רבות לחמישייה ההגנתית שלו, עם בלאק וכספי או בלעדיהם, שמוציאה את היריבה מקצב - ומבטלת את יתרונותיה.

חמישייה כזו כוללת בהכרח את יובל זוסמן או כספי, עדיף את שניהם, ג'ון דיברתולומיאו והאנטר או בלאק. עם שני השחקנים הנותרים, יכול מאמן אלופת ישראל לשחק ולבחור בין ווילבקין, שממילא יקבל דקות רבות, לוולטרס, שלוקח את מלאכת הובלת הכדור. במקביל, יצטרך ספרופולוס לבחור בין אייסי לקלויארו, ששותף לראשונה העונה בשבוע שעבר, והציג יכולת טובה מאוד, בעיקר בהגנה.

בדקות שבהן הגבוהים של באיירן ינוחו, ובהן היתרון האפשרי בצבע פחות יבוא לידי ביטוי, יוכלו הצהובים לשחק בחמישייה זריזה יותר, על חשבון ההגנה. הרכב כזה יכלול כמובן את ווילבקין, אבל גם את דני אבדיה, טיילר דורסי ואולי גם את סנדי כהן, שלא מראה יכולת גבוהה עד כה, אך הציג נגד וילרבאן אתלטיות שלא נראתה בהיכל מנורה כבר שנים רבות.