מהדורת "מבט", הסוף: "כאב אמיתי בלב"

אחרי כמעט 50 שנה שודרה הערב מהדורת החדשות של ערוץ 1 בפעם האחרונה. העובדים התקשו לעכל את הבשורה ובמקום הייתה התפרצות רגשות גדולה

מהדורת "מבט" האחרונה. מרגש: עובדי "מבט" נפרדים. עיתונאי רשות השידור נפרדים
מהדורת "מבט" האחרונה. מרגש: עובדי "מבט" נפרדים. עיתונאי רשות השידור נפרדים | צילום: חדשות 2

מהרגע שבו החלה הערב (שלישי) מהדורת "מבט" האחרונה, כלל העובדים שלא היו במערכת החלו להתאסף בקונטרול ובמשרדים של רשות השידור. מאחורי הקלעים נרשמו התפרצויות בכי רבות ונשמעו גם דברי מחאה נגד ראש הממשלה, שר האוצר ויו"ר ההתדרות. לטענת העובדים, לא ניתנה להם הזדמנות להיפרד כראוי מהצופים, לאחר כמעט 50 שנים של שידורים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אחרי שכובו המצלמות והפנסים, התכנסו העובדים לישיבת חירום באולפנים הצמודים לאולפן "מבט". בדרך, הם חלפו על פני עיתונאים שהגיעו לסקר את הרגע ההיסטורי. העובדים התחבקו ונרשמה במקום סערת רגשות גדולה.

מיכל רבינוביץ', שהגישה בין היתר את "מבט" בשנה האחרונה, לא הצליחה לעצור את הזעם והעצב. "זהו, תמו שידורינו", אמרה לכתבים מחוץ לאולפן. "יש מה שנקרא כבוד המת. אפילו את זה לא נתנו לנו".

[brightcove_iframe video_id='mabat_vtr2_n20170509_v1' autoplay='0' credit='עובדי הערוץ הראשון קורעים בגדים ושרים התקווה' desc='' kid='' duration='0'']

אורי לוי, עיתונאי הערוץ הראשון שעובד ברשות השידור כבר 40 שנה, סיפר כי לא הצליח לנשום לאחר שקיבל את הבשורה המרה כי זוהי המהדורה האחרונה של "מבט". "חשתי כאב אמיתי בלב", סיפר לוי. "זה תהליך משפיל, מבזה וחסר כבוד. אין מילים לתאר את הסאגה הזו. יש חברים ומשפחה שלא יודעים איך יאספו את עצמם עכשיו".

משה פרטוש, עובד רשות השידור, תקף את הפולטיקאים שלדבריו עשו על העובדים סיבוב. "פוליטיקאים זבל", אמר לאחר המהדורה. "זבל שבזבלים. אנחנו נבחר בהם? בביבי? יבוא יום הבוחר ואנחנו נתחשבן איתם!".

[brightcove_iframe video_id='geula_new_vtr2_n20170509_v1' autoplay='0' credit='צפו בגאולה אבן-סער פורצת בדמעות בשידור' desc='' kid='' duration='1929'']

רבים מהעובדים שיצאו מהאולפן הבינו שהפור נפל ואין טעם למאבקים. מנגד, חלקם אמרו שהמאבק עוד לא הסתיים. אחד העובדים אף ציין שהוא מתכוון להתבצר בבניין רשות השידור ולא יתפנה מרוממה.

העובדים מתכנסים בקונטרול
העובדים מתכנסים בקונטרול

כעת שוקלים העובדים מה ישדרו מחר בשעה 20:00, כשנבחנת האפשרות לארגן שידור מחאה. ייתכן שיוחלט בסופו של דבר להשלים עם רוע הגזירה.

שלט מחאה ברוממה
שלט מחאה ברוממה | צילום: חדשות 2

בשלב זה עדיין לא התקבלה החלטה לגבי שידורי הרדיו. ההחלטה בעניין הזה צפויה בימים הקרובים, אך משום שהשידורים ברדיו לא צפויים לחוות שינויים משמעותיים, ככל הנראה יוחלט לאפשר את שידורי קול ישראל בצורה יותר רציפה.